Qualcomm en Realtec Drivers Toshiba Satelite

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryvdL

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Berichten
25
Hallo ,

Wat extra geheugen en Windows 10 geïnstalleerd een tijd geleden.

Heb nu geen wifi meer en krijg de netwerk adaptors niet in orde.
Oude drivers denk ik.
Qualcomm Atheros AR5006 Wireess netw adaptor , driver 3.02.202 dd 29-01-2016 .
Realtec RTL8139/810x fam ethernet , dd 23-01-2014 .

Heeft iemand nieuwere drivers voor mij ?

Alvast bedankt voor jullie aandacht.
 
Dank Lange Pier
waarom kan ik bij Speccy niet terecht met een creditcard om te doneren?

Dan, bestand bijgevoegd.

Ik zal eens kijken wat ik met bovenstaande driver links kan.
Krijg overal meldingen dat onvoldoende bronnen beschikbaar zijn!
 
Geen bijlage te bespeuren en je noemt het gevraagde typenummer ( en uitvoering ) van je laptop niet, dus kunnen we niet veel...:rolleyes:
 
Systeem van Spekky gepload
Geen idee waar het gebleven is.
Via welke btton kan ik een docment bijvoegen ?
 
Je hoeft geen bijlage te posten, het enige wat je moet doen is de link naar het Speccy-overzicht plaatsen.
Die krijg je als volgt:
Speccy-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.
 
Die link is oke, maar nog steeds vermeldt je niet om welk model Satellite het gaat, dat staat aan de bovenkant op de laptop gedrukt of op een sticker van het type-plaatje aan de onderkant..

Het eerste wat opvalt is dat jouw geïnstalleerde Java-versie behoorlijk verouderd is...
Voor jouw WiFi-adapter ( AR 5006EG ) zijn er geen drivers voor Win 10, wèl voor de AR 5006, deze, zou je kunnen proberen...

Hetzelfde geldt voor de ethernet-adapter, die gaat niet verder als Win 8.1 maar dat is niet vreemd voor een laptop die minimaal 10 jaar oud is en waarschijnlijk ooit met Win XP is geleverd.
Je kunt de Win 8.1 driver proberen, dat is de 2e onder de tabel Windows op deze pagina.

Als dat geen soelaas biedt dan zou ik er gewoon Windows 7 opzetten i.p.v. Win 10....
 
Laatst bewerkt:
RAM 1,00GB Single-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-11)
Intel Celeron M 410 @ 1.46GHz:
Niet vooruit te branden vermoed ik.
Ding is idd niet geschikt voor W10 maar ook niet echt voor W7, wat had je qua ram er dan bij gezet?

En volgens Speccy werken de wifi en lan adapter gewoon, zullen de W10 drivers van Microsoft zijn.
 
Ik heb een snelle PC op de verdieping boven staan voor foto en filmwerk.
Deze laptop stond al in een hoek bij de afschrijvers.
Ik ben een Arduino / minicompter project "home atomation "begonnen en dacht dan kan ik in de huiskamer dmv de laptop daar aan werken. Dit is ds een uiterste poging dit te laten draaien. De Arduino vraagt alleen internet voor de eerste installatie van de programmeersoftware Sketch en daarna moet een compoort vrij zijn om de Arduino op aan te sluiten.
Hier heb ik nog een probleempje , "Niet voldoende bronnen ".
Kunnen jullie mij misschien daarbij helpen / adviseren?
Ik ga direct dus nog 2 of 3 x proberen dit aan de draai te krijgen , lukt het niet gaat ie bij het vuil. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
 
2 GB bijgeplaatst. Dank voor het Linux voorstel. ga het zeker proberen om van te leren of W7.
Dank voor alle informatie., ook voor het Arduino deel.
De handel draait nu, ook na een restart :)

Voorlopig ben ik van de straat :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan