GTX 1060 notebook probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rominick

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Berichten
28
Mijn vraag
Mijn videokaart van mijn laptop wil niet de opengl test doen van opengl view. Als ik de test doe, crasht hij bij frame 1. Het rare is dat mijn Intel hd 630 het gewoon wel doet. Ik wil dus een spel doen, maar die doet het niet zonder opengl. Spel is Hardware Engineers. op een andere pc doet hij het wel namelijk. Maar van alles is dat Nvidia Geforce Experience het niet doet, als ik een oude erop knal doet hij het wel. Maar als er een update volgt en pc gaat in de avond uit, en in de middag weer aan. Doet Geforce Experience het niet meer, Maar geeft alleen een zwart scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Steam, Opengl Extension Viewer 5.0.6, Nvidia Geforce Experience (versie kan ik niet zien hij blijft zwart vak geven)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opnieuw opstarten, Drivers verwijderen(helemaal) en weer opnieuw installeren, Geforce Experience opnieuw installeren, Windows update, Windows fout opsporen (of zo), spel cache verify, spel opnieuw installeren, spel als admin uitvoeren, spel compability doen.

Specs
Lenovo Legion Y720
I7 7700HQ
8GB ddr4 ram
Nvidia GTX 1060 6gb
118gb nvme ssd
1tb hdd
Dual band AC Wifi

Ik weet niet meer wat te doen, want ik heb alles geprobeerd wat ik kon.
 
In de nVidia Control Gui staat bij de 3D settings de nVidia als te gebruiken GPU?
 
Ik zie dat ik ook geen nvidia control center meer heb. kan komen dat nvidia geforce experience het niet meer doet.

Edit: ik heb geforce experience opnieuw geinstalleerd met een oudere versie. Nu heb ik wle die gui, ik heb de geintegreerde en de krachtige gpu. Dus 2 videokaarten.

Edit2: Ik krijg dezez 2 foutmeldingen als ik de gefroce heb gedowngraded en het spel opstart:

numero 1:
Toepassing: Hardware Engineers.exe
Framework-versie: v4.0.30319
Beschrijving: het proces is beëindigd als gevolg van een onverwerkte uitzondering.
Uitzonderingsinformatie: System.AccessViolationException
bij OpenTK.Platform.SDL2.SDL+GL.SwapWindow(IntPtr)
bij OpenTK.Platform.SDL2.Sdl2GraphicsContext.SwapBuffers()
bij OpenTK.Graphics.GraphicsContext.SwapBuffers()
bij Microsoft.Xna.Framework.Graphics.GraphicsDevice.PlatformPresent()
bij Microsoft.Xna.Framework.OpenTKGamePlatform.Present()
bij Microsoft.Xna.Framework.Game.EndDraw()
bij Microsoft.Xna.Framework.Game.DoDraw(Microsoft.Xna.Framework.GameTime)
bij Microsoft.Xna.Framework.Game.Tick()
bij Microsoft.Xna.Framework.OpenTKGamePlatform.RunLoop()
bij Microsoft.Xna.Framework.Game.Run(Microsoft.Xna.Framework.GameRunBehavior)
bij ‎‫*‪**‪‎​‏‪‪‪*‬**‏******‪**‎**.‏‫**‎***‎*‪‏‎‎‫‬‫****‬**()
bij ‎‫*‪**‪‎​‏‪‪‪*‬**‏******‪**‎**.*‏​**‎*‪*‏‎​*‎**‬‬‏**‬**‎*()
bij ‎‫*‪**‪‎​‏‪‪‪*‬**‏******‪**‎**.Main(System.String[])

numero 2:
Naam van toepassing met fout: Hardware Engineers.exe, versie: 1.0.0.0, tijdstempel: 0x5a19d83a
Naam van module met fout: ig9icd32.dll, versie: 22.20.16.4749, tijdstempel: 0x59769fa6
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x004328f5
Id van proces met fout: 0x2a7c
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d36b83e3858a32
Pad naar toepassing met fout: D:\Games\Steam\steamapps\common\Hardware Engineers\Hardware Engineers.exe
Pad naar module met fout: C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\ki123745.inf_amd64_b801956586d60978\ig9icd32.dll
Rapport-id: bbe91c03-171c-43bb-9eb0-6b47322da61a
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

Dat zijn de foutmeldingen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand? Ik sta op het punt om terug naar de winkel te gaan na 3 maanden gebruik. Ik kan niet eens mijn programma's gebruiken.
 
https://pcsupport.lenovo.com/nl/nl/...oks/legion-series/legion-y720-15ikb/downloads
Herinstalleer de chipsetdriver en na een reboot de nVidia.

Waarom je die Experience gebruikt ontgaat mij maar gebruik dan wel die het laatst is uitgekomen.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/geforce-experience/

chipset drivers heb ik nu geïnstalleerd, maar van de experience doet bij mij alleen de oude versie, ik heb alles van nvidia eraf gehaald en terug geïnstalleerd met de nieuwste versies van allemaal. alleen nu blijft experience hangen op een leeg scherm(zie wel bovenin geforce experience staan) maar verder gebeurt er niks.
 
Ik begrijp niet helemaal waar je dat Experience eigenlijk voor nodig hebt...?
Het gaf bij mij ook problemen dus ik heb de hele zooi eraf getrapt en alleen de driver geïnstalleerd, probleem opgelost :D
 
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd met behoud van bestanden en toen deed alles het weer. Denk dat windows zo erg f**ked was dat niks meer effect had.
Ik wil iedereen bedanken die me geholpen had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan