Windows 10 apps werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cody21

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2017
Berichten
22
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een klein probleempje en dat is dat de windows start menu niet omhoog komt, dit betekende voor mij dat ik niet op afsluiten kon klikken en dat dus handmatig zelf moest doen via de aan/uit knop, in eerste instantie dacht ik dat het een kleine bug was die wel opgelost zou zijn na het opnieuw opstarten, maar dat deed die dus niet.

Ik begon me er een beetje aan te ergeren dat de start menu niet omhoog wou komen en ben onderzoek gaan doen en wat blijkt.. alle windows apps werken niet meer. De startmenu tot de basic dingen zoals in instellingen komen(waarin ik windowsupdate of windowsprobleem oplosser had kunnen gebruiken) werken niet meer.

Ik heb tot nu toe alle ''fixes'' online opgezocht en toegepast, van in powershell/cmd de commands: ''Get-appxpackage -packageType bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + “appxmetadataappxbundlemanifest.xml”)}'' .. ''dism /online /cleanup-image /restorehealth'' en etc. die snel online op te zoeken zijn op het internet, ook heb ik een ander ''local account'' gemaakt dat als oplossing gezegd werd op het windowsforum tot geen succes.

Een van de errors die ik krijg bij sommige commands en windowsprobleem oplosser downloads is: ''ms-windows-storePurgecaches klasse is niet geregistreerd''

Ik zou dit graag willen oplossen zonder een compleet nieuwe windows installatie te ondergaan en daarom post ik hier in de hoop op een oplossing, alvast bedankt.

edit: De taakbalk blijft ook vaststaan in spellen en fullscreen video's(indien dit relevant is)
 
Laatst bewerkt:
Terug gaan naar een herstelpunt, of een systembackup terugzetten (dan moet je die natuurlijk wel hebben gemaakt) lijken mij de beste opties.
 
Ik heb geen systeemback-up en omdat ik niet in windows apps kan, kan ik ook geen systeemherstel doen of er moet een andere manier voor systeemherstel zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan