Outlook weigert soms mails te verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge o

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Berichten
77
Sinds korte tijd doet Outlook bij het verzenden soms heel vervelend, het begon met een enkele keer maar nu gebeurt het in toenemende mate, bijna dagelijks : sommige mails 'weigert' hij te versturen, als je dan in 'Postvak uit' kijkt staat die bepaalde mail niet in schuin lettertype (doet hij normaal wel als een mail klaar staat voor verzenden) en staat in het vakje 'verzonden' (waar hij normaal de datum aangeeft) gewoon 'geen'. (Ik heb een printscreen maar zie niet hoe ik die hier geüploaded krijg).

Er zit geen logica in wanneer het probleem zich voordoet, het gebeurt net zo goed bij beantwoorden als bij een nieuwe mail. Vaak kan ik hem wel verzonden krijgen door hem door te sturen naar hetzelfde adres.

Iemand een idee?
 
(Ik heb een printscreen maar zie niet hoe ik die hier geüploaded krijg).
Afbeeldingen kun je gewoon uploaden, net als andere documenten. Daaarvoor moet je wel in het scherm <Ga geavanceerd> zijn, als je hem als bijlage wilt uploaden. In het standaardscherm <Snel reageren> heb je een knop om een afbeelding toe te voegen vanaf de computer.
Om welke Outlook versie gaat het? Dat is niet onbelangrijk als het om Outlook gaat.
 
Het gaat om Outlook 7 (tenminste, ik werk met Windows 7 dus ik neem aan dat ik dat logisch mag besluiten?)

outlook voorbeeld.png
 
Hallo. Mogelijk probleem.

Als je e-mails verzend en het mislukt, komt er dan een foutmelding tevoorschijn ? Laat ons deze weten. Controleer voor de zekerheid of er niet nog een e-mail in het Postvak Uit staat die niet verzonden kan worden. Bijvoorbeeld een e-mail met een zeer grote bijlage. Dit kan ook ervoor zorgen dat andere e-mails niet verzonden worden.
 
Hallo. Mogelijk probleem.

Als je e-mails verzend en het mislukt, komt er dan een foutmelding tevoorschijn ? Laat ons deze weten. Controleer voor de zekerheid of er niet nog een e-mail in het Postvak Uit staat die niet verzonden kan worden. Bijvoorbeeld een e-mail met een zeer grote bijlage. Dit kan ook ervoor zorgen dat andere e-mails niet verzonden worden.

Op allebei moet ik met 'nee' antwoorden. Mijn Postvak Uit is sowieso altijd leeg (tenzij nu met die problemen natuurlijk) want ik controleer minimaal dagelijks of alles wel degelijk weg is.

En deze morgen was het zelfs nog raarder (voor een leek dan toch, misschien zit er wel juist een logica in) : er stonden 2 mails correct in Postvak Uit en ééntje fout ( = dus zoals hierboven beschreven : niet in schuin lettertype en met een datum erbij maar recht lettertype en 'geen' als timing) en ik dacht 'oké, ik verwijder dus maar degene die hij toch niet gaat verzenden en probeer later nog wel iets anders' en de seconde dat ik de foute verwijder pakt hij de volgende in de rij (één van die twee correcte dus) en zet hem onmiddellijk in 'fout'....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan