opstartscherm veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
629
Hallo ik heb een vraagje en ik hoop dat ik hier goed zit.
mijn pc is ter reparatie weg geweest en nu staat komt er bij het opstarten een foto voorbij waar voorheen het windows logo voorbij kwam. nu is mijn vraag kan ik dat scherm weer veranderen in het orginele windows scherm. (het scherm wat nu opstart is niet zo kindervriendelijk)
als dit kan zou u mijn dan in een eenvoudige manier willen uitleggen hoe ik ,dit kan veranderen? Ik heb maar een heel klein beetje verstand van computers maar met hulp lukt me dat meestal wel.

dan heb ik nog een probleempje, voorheen sloot mijn pc direct af als ik op afsluiten klikte, nu gaat hij eerst naar dat bovengenoemde scherm en moet ik nog eens extra op afsluiten klikken rechts onder in dat scherm.
heeft hier ook misschien iemand een oplossing voor?
hoor het heel graag en al vast erg bedankt
 
Als dat voor de reparatie niet zo was zou ik er bij de reparateur over klagen.
 
Er is wel over geschreven op internet maar is allemaal vrij ingewikkeld en divers. Zou gewoon even vragen om de oude weergave te herstellen. Dat behoort gewoon tot de service.
 
dank je wel voor het antwoord, maar helaas moet ik dan mijn pc weer opsturen en daar heb ik niet zo`n trek in vandaar mijn vraag hier.
 
Druk de windows-toets + r
Vul in of kopieer
c:\windows\system32\oobe
Darmee kom je in die map.
De standaard naam is: background.bmp dubbelklik daarop en kijk welke afbeelding er staat
Staat er nog een bmp afbeelding in (die je nu hebt) verander die achter de punt naar old
en de originele (indien aanwezig) naar bmp
Hoop dat dit wat duidelijker voor je is.
 
Hoi Mik, gedaan wat je gezegd hebt en er staat inderdaad background.bmp als ik daar op klik komt de orginele Windows achtergrond naar voren alleen nu weet ik niet wat ik moet doen.hij open met irfanVieuw misschien heb je aan deze info iets.daar kan ik niets in veranderen volgens mij zoal wat jij voorstelde.
Hoor opnieuw weer graag van je
 
Hoi,
Als ze via het BIOS hebben zitten rommelen dan krijg je het zo maar niet weg.
Kijk eens het Bios (Meestal F2, F9 of enter trommelen tijden de boot) of er een optie "Boot logo" aanwezig is, zet die dan op disabled.
Zal nog eens even verder kijken. Wat staat er trouwens op die afbeelding?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan