upgraden van w7 naar w10 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
hoi,

las paar weken geleden ergens (dacht bij computertotaal.nl) dat je nog steeds gratis kan upgraden na w10 dus ik dacht ga het toch eens proberen.
had eerst de "upgrade-test" netjes doorlopen en alles was goed volgens de test.
daarna geprobeerd te upgraden maar er werd uiteindelijk gemeld dat er een fout was (weet niet meer welke fout).

had een iso op (herschrijfbare) dvd gebrand en toen geprobeerd te installeren met resultaat dat het niet lukte want een 1 of andere fout (sorry, dat ik niet specifieker kan zijn maar ben het vergeten).

kan het aan de dvd liggen ? ik had achteraf wel vaker een probleem als ik een iso op een herschrijfbare dvd brand, maar niet altijd ?.
zou dat het probleem zijn ? hoewel het in het verleden wel eens gelukt is met een herschrijfbare dvd ubuntu te installeren, weliswaar niet probleemloos ?

ben.
 
Het is toch wel essentieel om te weten wat die foutmeldingen zijn, want daar zit waarschijnlijk het probleem.

Overigens zou ik gewoon op windows 7 blijven zitten, tenzij dat problemen geeft.
 
Als de iso op de DVD het probleem is, neem dan het programma Rufus en zet de iso daarmee op een USB stick van 4 of 8 GB. (er van uitgaande dat de iso niet groter is dan 4 GB).
https://www.pc-helpforum.be/topic/59189-een-opstartbare-bootable-usb-stick-maken-met-rufus/

Met srpchulp eens, Win7 is nog prima (tot in 2020, 14 januari 2020 .....). Op oudere hardware draait het soepeler dan Win10 is deels ook mijn ervaring (vooral als de RAM niet uit te breiden van zoals op oudere laptops)
 
Laatst bewerkt:
ok, bedankt beiden voor uw antwoord.
daar mijn laptop flink op leeftijd begint te geraken en snel warm wordt (60 graden of meer) had ik de hoop dat w10 sneller/soepeler zou gaan draaien.
ik laat het wel bij w7 gezien uw bevindingen.

mvg, ben.
 
Laat de fan(s ?) vab de CPU evt grafische kaart een schoon maken of zelf afh hoe technisch je bent.
En loop alle ventilatie gaten vd laptop na of ze nog vrij zijn. 60ºC is wel warm maar de meeste CPU's kunnen het hebben, maar onder voorbehoud tot je vermeldt welke CPU het is.
 
Hallo

"daar mijn laptop flink op leeftijd begint te geraken en snel warm wordt (60 graden of meer) "

Vermelding merk/typenr is nuttige , jammerlijk genoeg niet vermelde info ...

Een heatpiperadiator begint pas te werken vanaf +/- 55°C ... 60°C is een deftige t°

Op regelmatige basis een laptop (p.c.). zuiver/stofvrij maken kost slechts enkele minuten werk , en verlengd de levensduur.

In veel gevallen moet een laptop zelfs niet geopend te worden , wat een risico inhoudt .. , zeker met gedateerde , nog nooit gereinigde toestellen.

Een van de ettelijke topic's hierover op deze site :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...erbord?highlight=laptop+zuiver+stofvrij+maken

Eens kijken op youtube kan ook verhelderend werken.

Oeps ... zie net dat topic is afgesloten ...

Zal dit antwoord toch laten staan , kan nuttig zijn voor toekomstige lezers.


Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan