Record met leeg veld filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Ik heb een formulier gemaakt adhv een query (van 2 tabellen)
De query heeft een veld "datum". Dit veld kan leeg zijn. Maw geen waarde bevatten.
Als je het formulier opent zie je een aantal records.
Ook records waarvan het veld "datum" leeg.
Nu wil ik adhv een knop dat de records waarvan het veld "datum" leeg is niet zichtbaar zijn.
Op welke manier kan ik dat verwezenlijken .

Alvast bedankt.
 
Dan zul je ofwel de query moeten filteren, ofwel het formulier. Als je wilt kunnen schakelen, is filteren op het formulier het makkelijkst.
 
Filteren van wat de waarde moet zijn lukt.
Vb je kan een keuzefilter maken. Je selecteert vb 01/01/2017 dan krijg je alle records te zien met datum 01/01/2017
Maar nu wil ik eigenlijk niet 'filteren'. Alle records tonen met een waarde in het 'datumveld'.
En dat is, volgens mij toch, anders dan een keuzelijst.
Of vergis ik mij ?
 
Met een keuzelijst (met invoervak) kun je alleen selecteren op waarden die daadwerkelijk bestaan. Dat werkt prima als je een datum zoekt om op te filteren. Maar dus niet als je vervolgens alles wilt zien, of records met een leeg datumveld. Hoewel dat laatste volgens mij nog wel mogelijk moet zijn. Als je een query gebruikt met group By op basis van het datumveld, zit daar ook een lege optie bij die je kan selecteren, naast de beschikbare datums. Met een knop kun je dan het filter leegmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan