• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

USERFORM: VLookup HYPERLINK

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Berichten
225
Goedenavond!

Ik heb vraag over een userform die ik gebruik waarmee ik de functie .VLookup gebruik. Alles werkt prima (alle textboxen, checkboxen,.. worden netjes ingevuld in de Userform) echter wanneer ik een hyperlink in mijn excelsheet heb staan krijg ik geen hyperlink retour in mijn userform maar de link retour als tekst.

Code:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()

 If WorksheetFunction.CountIf(Blad1.Range("A:A"), Me.TextBox3.Value) = 0 Then
 MsgBox "Onbekend nummer"
 Me.TextBox3.Value = ""
 Exit Sub
 End If
 
 If Trim(Me.TextBox3.Value) = "" Then
 Me.TextBox3.SetFocus
 MsgBox "Nummer invoeren"
 Exit Sub
 End If
 
 With Me
 .TextBox1 = Application.WorksheetFunction.VLookup(CLng(Me.TextBox3), Blad1.Range("Lookup"), 3, 0)
 .TextBox2 = Application.WorksheetFunction.VLookup(CLng(Me.TextBox3), Blad1.Range("Lookup"), 2, 0)
 
 End With
 
 MsgBox "Gegevens opgehaald"
 
 
 End Sub

.TextBox1 is bijvoorbeeld de hyperlink in de Excel sheet. Bij .VLookup moet hier dus de hyperlink retourkomen waar men op kan klikken i.v.m. de tekst te knippen - plakken.

Is zoiets dergelijks mogelijk?

Groet, Carlo
 
VLOOKUP haalt de waarde op van een Range object. De hyperlink is onderdeel van de Hyperlinks collectie van een Range object en kan je daar niet mee ophalen.
 
Was ik al bang voor :(

Kan ik ook niet de "link" als tekst oproepen met een button oid in een userform zodat ik middels de knop naar het bestand doorverwezen wordt? Dus eerst met Vlookup de tekst oproepen in de textbox en met een knop naar dat bestand gaan..
 
Laatst bewerkt:
Plaats eens een voorbeeld bestand.
 
En als je een label gebruikt als hyperlink?
 
Bekijk bijlage TEST.xlsm

Wat aan de late kant maar hierbij een voorbeeldje, TEST nog verder uit te werken. Wanneer je op de button <gegevens ophalen> klikt =vlookup met een getal uit kolom 1 (b.v. 4) dan wordt de data weergegeven in de userform. In de Excel sheet zie je de hyperlinken staan die via vlookup weergegeven wordt als tekst in de userform. Dit zouden dus ook hyperlinks moeten zijn zodat je vanuit de userform de hyperlink aan kunt klikken.

Een label als hyperlink ken ik niet, geen idee of dit werkt of hoe dit werkt in een userform. Zelf zat ik evt. ook te denken om een via de email button hyperlinks in verwerkt, dit om zodoende op die manier te kunnen klikken naar de bijlage locatie. Ik weet alleen niet hoe ik een hyperlink plaats in de emailform.

Mooiste is om de link weer te geven in de userform, anders in het emailform misschien.. Of de genoemde label?
 
Ik ben aan het stoeien met twee punten:

1. hyperlink naar de bijlage via de verzonden email, dat is gelukt. Ik gebruik hiervoor de code
Code:
"file:" & Me.TextBox8.Value

2. Een label plaatsen naast de bijlage knop om zodoende naar het bestand te kunnen gaan via de userform nadat je VlookUP hebt gebruikt wat SjonR aangaf. Dat werkt iid alleen via deze code

Code:
Private Sub CommandButton14_Click()

    ThisWorkbook.FollowHyperlink Me.TextBox8.Value
    
End Sub

laat hij niet alleen 'www.test.nl' (Vlookup, getal 1 ingevoerd) zien maar een link C:\Users\Administrator\Desktop\'www.test.nl' incl een beveiligingsmelding van microsoft Excel "deze locatie kan onveilig zijn". Hoe kan ik de label alleen naar 'www.test.nl' laten verlopen zonder foutmelding(en)?
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage TEST_1.xlsm

Ik heb het op deze manier opgelost, zie bijlage. Voor degene die met hetzelfde probleem zitten te stoeien is dit een evt. werken voorbeeld.

Groet, Carlo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan