• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst van data uit ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesperAFCA

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2016
Berichten
20
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Goedenavond allen,

Ik heb een vraag. Ik heb een database met vele entries met allerlei mensen die voor ons hebben gewerkt. Dit zie je op blad 1. Nu zou ik graag op blad 2 willen hebben dat ik een periode kies, dat daaronder dan direct de namen staan die in die periode ofwel indienst of uitdienst zijn gegaan. Is dit mogelijk?
 
Je voorbeeld en vraag matchen niet geheel. In voorbeeld heb je het over "uit dienst" en hierboven heb je het over "ofwel indienst of uitdienst". Ik heb de eerste even aangehouden omdat dit simpeler is...

Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • voorbeeld lijst maken (AC).xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Thanx, zie alleen geen bijlage. Was inderdaad voorbarig met de "vraag". Als er een methode voor indienst is, valt die ook wel te veranderen naar uitdienst en vice versa. Vandaar de vraag.
 
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Top, dank je. Nog een verzoek.

Wij hebben verschillende locaties, zeg in dit geval restaurant 1, 2 en 3 (fictieve nummers en in werkelijkheid zijn het er 11). En ik zou graag willen dat er ook naar locatie wordt gekeken in de code.

Kan dat?
 
Dat kan wel ja, dan wordt de formule langer. Heb je ook al eens gedacht aan een filter boven de tabel?

Voor beide zaken: zie weer bijlage.
 

Bijlagen

  • voorbeeld lijst maken (AC).xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 24
Nog een extra optie is een draaitabel...
 

Bijlagen

  • voorbeeld lijst maken (AC) (2).xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan