Hoe krijg ik "HP Hardware Diagnostics UEFI" weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik heb een HP Elitebook 8470P met Windows 10. Heel vaak krijg ik bij het opstarten de meldingen die in de bijlagen staan. Daar ga ik dan uit middels exit en dan werkt alles gewoon naar behoren, maar het is geweldig irritant. Inmiddels ben ik er achter dat het door het programma "HP Hardware Diagnostics UEFI" komt. Maar als ik op mijn laptop zoek naar dit programma om het te verwijderen is het nergens te vinden. Weet iemand hoe ik van dit irritante gebeuren af kan komen?
Mvrgr. Kanyarat.
 

Bijlagen

  • 20170422_121645.jpg
    20170422_121645.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 145
  • 20170422_121712.jpg
    20170422_121712.jpg
    32,9 KB · Weergaven: 106
UEFI is geen Windows programma maar 'Unified Extensible Firmware Interface '. Een schil van het BIOS waar diverse hardwareinformatie in staat over de computer, waar de hardware bij inschakelen gecontroleerd wordt en waar de informatie van het systeem mee aan Windows wordt doorgegegven.

De melding welke u ontvangt lost u dan ook niet op met een deïnstallatie van een bepaald programma, maar moet serieus genomen worden om toekomstige problemen voor te zijn.

Volgens HP zelf:
1. voer een (uitgebreide) schijftest uit. blijft het probleem, dan doorgaan naar de volgende stappen.
2. een harde reset: koppel alle randapparaten los, ook geheugenkaarten etc, verwijder netadapter en (indien mogelijk) de batterij. Houd dan de power (en bij sommige laptops) de Mute-knop gedurende 15 seconden ingedrukt.
Sluit daarna alleen de adapter aan en kijk of het is opgelost
3. Bios op standaardinstellingen zetten: druk herhaaldelijk op F10 bij het aanzetten van de laptop. Met F9 de instellingen op standaard zetten en dan opslaan.
4. Werk stuurprogramma's bij naar de laatste versies
5. Voer HP systeemherstel uit. Hierbij verlies je mogelijk wel (een deel van) je programma's en gegevens. Dit is een installatie zoals de laptop was bij aankoop.

Overigens kunnen resultaten van voorgaande stappen wijzen op een betere diagnose, deel deze, mogelijk kan er dan in een andere richting gezocht worden.

Groeten,
Stijn
 
Ik heb de eerste link gevolgd, maar bij mij zag de bios er heel anders uit. Ik heb daar het vinkje weggehaald bij iets wat er op leek en tot nu toe heb ik die melding niet meer gehad. Nog even afwacgten of dat zo blijft.
 
Dat kan wel eens verschillen i.d.d. Maar ik denk dat het nu goed is bij je. Laat maar eens weten of het zo blijft. Thanks. Thailand wawh. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Nee, het heeft toch niet geholpen en ik krijg die melding weer. Het enige dat ik in de systeemconfiguratie heb gevonden m.b.t. UEFI was:

0 Legacy
0 UEFI hybride (met CSM)
0 UEFI systeemeigen (zonder CSM)

waarbij Legacy is aangevinkt.
Onnodig te vermelden dat ik een absolute leek ben op dit gebied, en huiverig ben om iets in de bios te veranderen!
 
Ik kom in de bios > systeemconfiguratie > opstart opties > helemaal geen Windows Boot Manager tegen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan