oude windows-map verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reef66

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
133
Ik heb een SSD in m'n laptop laten zetten en heb dus m'n oude HD er nog inzitten als opslagmedium. Nu wil ik ik van die schij de oude windows-map verwijderen.
Dat lukt dus niet, krijg de melding dat ik trustedinstaller moet machtigen.
Op een site zag ik dat dit mogelijk moet zijn via mapeigenschappen --> beveiliging --> geavanceerd etc... Ook hier kom ik niet uit. Heb het programma TakeOwnershipEx geinstalleerd en krijg na toepassen volledig beheer (volgens dit progje).
Ik blijf echter constant de melding krijgen dat ik trustedinstaller moet machtigen. Is het voor een leek uberhaupt mogelijk dit soort bewerkingen uit te voeren?

Bvd!
 
Je doet dit mijn inziens veel te omslachtig.

Mits Windows nu daadwerkelijik gestart is van je SSD en je de HDD als opslag wilt gaan gebruiken waarom formateer je dat ding niet gewoon.
Zelfs als je alleen de Windows map verwijderd blijft er onderliggend zoveel troep achter die alleen maar onnodig ruimte inneemt.

Mijn advies:

Kopieer alle data die je wil bewaren (foto's, muziek etc) van de HDD tijdelijk even naar de SSD of eventueel een grote USB-drive/stick.
Formateer de HDD, pomp je spullen weer terug en klaar.
 
Laatst bewerkt:
als het gaat over "windows old" op de ssd kan je deze verwijderen door het opruimen van systeembestanden.
Als het gaat over de oude HD, gewoon rechtsklik en formatteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan