Formulier openen uit een andere database

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Wanneer een gebruiker vb de Aankoop.mdb open heeft wil hij een formulier openen van Verkoop.mdb
Dwz Aankoop.mdb en Verkoop.mdb bevinden zich in verschillende folders.
Het formulier van Verkoop.mdb is gebaseerd op tabellen die niet beschikbaar zijn in de Aankoop.mdb

Dus in een bestand formulier van de Aankoop.mdb wil ik een knop [formulier openen] maken zodat het formulier van de Verkoop.mdb wordt geopend.
De gebruiker, die het formulier heeft geopend, moet een aantal gegevens kunnen wijzigen. Vb toewijzen van een taak.

Onderstaande code heb ik gevonden maar toch lukt er iets niet.

Wat doe ik fout ?
Is deze code bruikbaar in een formulier ?

CODE :

Dim appAccess As Access.Application
Set appAccess = CreateObject("Access.Application")
appAccess.Visible = True
appAccess.OpenCurrentDatabase "c:\filenaam"
appAccess.DoCmd.OpenForm "formuliernaam"
appAccess.UserControl = True
Set appAccess = Nothing


Alvast bedankt.
 
Deze constructie klinkt mij dermate ingewikkeld in de oren, dat ik mijn vingers daar niet aan wil branden. Je zal wel een goede reden hebben waarom het zo ingewikkeld moet (waarom niet de tabellen koppelen en het formulier in dezelfde database?) maar ik zou het zo never nooit niet aanpakken.
 
Thx.
Had op internet gevonden dat dergelijke constructie zou moeten werken maar had zelf ook mijn twijfels.
Was trouwens al begonnen met uw voorstel : koppel tabellen en kopie formulier.
 
Ik heb nog indertijd van een programmeur eens een stand-alone access applicatie gekregen die je via een distributiepakket gewoon onder windows kon installeren (dus zonder dat Access of office aanwezig moest zijn) en die uit verschillende databases met gelijkaardige voorletters "dt_....." in de bestandsnaam in bepaalde tabellen gegevens selectief kon ophalen en manipuleren tot een rapport. Dat was natuurlijk wel handig maar je kon er zelf niets aan wijzigen.
 
Kijk, je kan alles programmeren, dus het is technisch best wel mogelijk. Maar de zin/onzin vraag heb je daar niet mee beantwoord :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan