• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Delta in Draaitabel in een separate lijn weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nelis1

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2017
Berichten
169
Beste Wizzards,

hoe kan je de delta tussen twee jaren weergeven in een draaitabel. In het bijgesloten voorbeeld zou ik dan waar nu eindtotaal staat het verschil tussen beide jaren willen zien.
wellicht overbodig maar de originele dataset zit kort aan een miljoen regels, dus de oplossing is het liefst zonder (al te veel) datamanipulatie van de originele data.

alvast bedankt voor jullie tijd.Bekijk bijlage Draaitabel delta.xlsx
 
Dat kan met een berekend item.
 

Bijlagen

  • Draaitabel delta.xlsb
    20 KB · Weergaven: 87
Hi VeNa,

dank je voor de snelle reactie. Kan deze delta ook naar een percentage aangepast worden zonder dat de velden waar deze informatie vandaan komt naar percentage wordt aangepast?
en waarom worden de totalen met deze optie niet meegenomen?
Normaliter beredeneer ik alles via formules en gebruik ik zelden een draaitabel dus vergeef het mij als deze vragen een beetje straight forward zijn ( voor mij zijn ze het niet :))

Bijkomende issue is dat excel, als ik alles op waarden laat staan, nu opeens overal de verschillende currencies laat zien ook voor die landen die niet meer dan één currency heeft.
 
Laatst bewerkt:
Je kan de formule toch aanpassen in het berekende item? De totalen worden toch meegenomen? Alleen het eindtotaal klopt dan niet meer maar dat is ook eenvoudig aan te passen. Het bijkomende issue is in het bestand niet te vinden.

Om verder geholpen te worden zal je dus een representatief bestand moeten plaatsen.
 
Bekijk bijlage Draaitabel delta v3.xlsx
Als je mij daar nog mee kunt helpen zou dit fantastisch zijn.
het zijn de stappen om tot een cosmetisch opmaak die mij nog niet duidelijk zijn.
Mijn snappert is nog niet zo ver :)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon wat proberen dan gaat jouw snappert het ook begrijpen.;) Delen door 0 is niet zo handig dus dat zal je moeten ondervangen.
 

Bijlagen

  • Draaitabel delta v3.xlsb
    20 KB · Weergaven: 46
Thanks VenA - je hebt mijn snappert geactiveerd - mijn dank is groot en mijn snappert nu ook weer een beetje groter :thumb:
maar om deze reden prefereer ik formules over draaitabellen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan