Irritante Popup Google beveiligingscheck

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanEnEm

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2008
Berichten
122
Sinds een dag of wat krijg ik een irritante Google beveiligingscheck popup op mijn scherm.

Situtie komt alleen wanneer ik inlog/ingelogd ben bij mijn Google account.
Helaas elke keer als ik een google search doe komt de popup terug. Ook als ik de check laat uitvoeren en daarna weer een google search doe, komt de popup terug.

Iemand een idee hoe dat te voorkomen (anders dan uitloggen op de account).

Geconstateerd op mijn Windows 10 pc met zowel Firefox, IE 11 als Chrome.

Jan Meijer
 
Dit klinkt als Malware. Heb je een screenshot van de popup?
 
Ik denk dat het eens tijd wordt voor gezamenlijke acties van organisaties, fora en mensen die zeggen, dat willen we niet langer. Kijk als advertenties opgenomen zijn in een pagina, dan heb ik er weinig last van, immers al het andere kan ik normaal lezen. Maar de laatste tijd is de lol er af. Telkens krijg je een pop-up in beeld en die dekt andere tekstdelen af en die pop-up moet je dan eerst sluiten. Of nog erger de site heeft zelf een permanent vlak of balk die tekst afdekt. Met scrollen komt tekst in beeld maar bedekt andere tekst weer. Zeer onprettig en soms zelfs onmogelijk om zo te werken. Immers je moet bepaalde teksten en 'regels' overzichtelijk kunnen zien voor de volgorde en juist te kunnen bevatten.

Zo zat ik gisteren op de site van Toyota en wil een goed overzicht wat nu de eigenschappen e.d. van een bepaald type zijn en een beetje zelf samenstellen e.d. Onmogelijk om mee te werken zowel in IE als FF constant een permanente dwarsbalk van 5 cm hoog in helemaal over de breedte van het scherm en dan maar scrollen en verdwijnt weer tekst uit beeld.
Ik heb een e-mail verzonden en gevraagd welke idioot bedenkt zoiets. En ik vind dat moeten we allemaal gaan doen. Ook op shops moeten we dit gaan weigeren. Stuur een mail en zeg dat je hun site niet meer gaat bezoeken als ze dit doen. Misschien kan iemand dit fenomeen beter omschrijven en dat we een standaard bericht kunnen mailen.

Zelfs nu weer bij het zoeken naar een oplossing voor Jan Meijer de eerst beste willekeurige pagina komt in beeld: Why did you visit the Help Forum today? Bedekt weer tekst en je moet weer sluiten. En zo gaat het nu heel vaak. Je bent net weer even je concentratie kwijt en aan dergelijke pop-ups/berichten heb je totaal niets. Sitemakers stop hiermee!

Inmiddels twee mails verzonden. Vervelende pop-ups/blokken over pensioen en nieuwsbrief.
Zoals PHP4U schrijft zijn er pop-ups met verschillende functies. Er zijn ook pagina's waar het doel anders is. Maar je kunt tooltips, waarschuwingen, berichten ook opnemen in een vast kader rechtsboven en dan heeft niemand daar last van. Je weet dan als dat een 'werkpagina' is, waar standaard de belangrijkste informatie te vinden is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die popup nog nooit gezien. En als ik over een pop-up hoor moet ik dan ook echt denken aan een popup i.p.v. een tooltip.
En omdat ik deze nog nooit gezien heb, dacht ik juist meer aan een soort Malware.
 
Het is hoe je het bekijkt. Die check. Google ziet dat er kennelijk iets mis is met je ge-installeerde apps en dergelijke op andere toestellen. Die waarschuwt ervoor dat derden gebruik kunnen maken van je mogelijke onoplettendheid, al dan niet per ongeluk. Waarvan je dacht dat overkomt mij niet. Dat kan dus wel degelijk het geval zijn. Doe de check gerust en je zal verbaast zijn, Google weet toch al bijna alles van je. Ze kennen alleen je vrouw nog niet. :D

Verder: Privacy staat hoog in het vaandel van Google, dus niet he. Ze willen alleen alles weten van je dat is juist de bedoeling van hen i.v.m. inkomstenderving reclame doeleinden.

Even terzijde: Ik heb wel een ad block ingesteld, wat een verademing is dat. Ik kan met ad block zelf bepalen of ik reclame wil zien of niet.

@PHP4U dit is die pop up.

beveiliging.JPG

De keus is aan de vraagsteller wat hij daarmee doet. Succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
@PHP4U:
2017-12-06.png

Ik heb eenmalig de check uitgevoerd: Dan lijkt het OK:
  • Kent mijn (android) devices)
  • Kent de apps OP die devies
  • Wordt alleen actief als ik met Google account inlog!

Sinds Firefox 58 (onlangs bijgewerkt !!) is de Ad blocker/pop blocker niet merr actief.
Daar kijk ik nog even naar...

MET AdBlocker komt ie ook: blokkeert wel twee ads
 
Laatst bewerkt:
De suggestie van Manamana is in feite een 'propaganda' voor Google. En of ze niets van mijn vrouw weten: Zij heeft haar eigen pc en gebruikt ook Google ...
Maar ik sta open voor alle suggesties, mits ze me bevallen. Dus

Heb ik de pagina bezocht: Alle stappen op een na heb ik zelf altijd gebruikt.
Daarom ook de laatste geprobeerd: Tweestaps verificatie.
En raad eens wat: DE popup kwam nog een keer, daarna niet meer.

Het lijkt dus te helpen.

Extra noot:
Op een andere laptop, met een ander account zonder 2stapsraket komt de popup NIET.
Ik geef het onderzoeken op, beschouw de kwestie als afgedaan (tot nader order).
Dank aan PHP4Y en manamana voor hun support.
Ik zal de komende dagen de vraag als opgelost aanmerken.

Jan Meijer.
 
Ik sta open voor alle suggesties, mits ze me bevallen.
Jan Meijer, 2017

Wij beschouwen slechts hen als mensen met gezond verstand, die onze mening zijn toegedaan.
François Duc La Rochefoucauld, Frans moralist, 1613-1680
 
Zo zat ik gisteren op de site van Toyota en wil een goed overzicht wat nu de eigenschappen e.d. van een bepaald type zijn en een beetje zelf samenstellen e.d. Onmogelijk om mee te werken zowel in IE als FF constant een permanente dwarsbalk van 5 cm hoog in helemaal over de breedte van het scherm en dan maar scrollen en verdwijnt weer tekst uit beeld.
Dat is iidd str*nt vervelend.
Moet zeggen dat Opera standaard zoveel aan boord heeft dat ik er zelden last van heb.
Ook de Toyota site was probleemloos. Heb deze Verso kort samengeteld: BJevXM81b :cool:
De opvolger van mijn huidige 15 j oude.... die het echter nog zo goed doet... afrijden.... :D

Af en toe krijg ik geen toegang tot een site en dat moet ik , als ik dat wil de site handmatig toelaten.
Dat prettige surf gedrag zit er allemaal standaard in Opera.

Ook super handige zaken die erin zit zonder extra extensies te installeren, een paar om te noemen:
  • Selecteer een bedrag op de webpagina in een andere valuta en hup het wordt zichtbaar in Euro's (gaat automatisch weg, hoef je niet weg te klikken)
  • Selecteer een woord/een paar woorden/een zin/ noem maar op wat je aan tekst wilt selecteren....en er komt automatisch een keuze Search (new page Google)/copy, kies en er je gaat meteen verder.

Die laatste gebruik ik ontzettend veel. Spellingscontrole is er ook, talen uitbreidbaar, ook erg handig.
Deels zitten zaken ook in Chrome en FF, maar in Edge?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan