• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dacht slim te zijn.
Met de gedachte, dat er toch iets gedaan moet worden met VBA, wilde ik de VO overzichtelijker maken.
Hiervoor heb ik in VBA een groot gedeelte van de VO overgenomen.
Alles werkt, vul 1 van de voorwaarden in ....en de cel verkleurd.
Maak de cel weer leeg met delete, en dat werkt ook.
Maar nu komt het, als ik meerdere cellen heb ingevuld met een juiste voorwaarde voor de verkleuring, en ik selecteer hier meerder tegelijk van om te deleten
dan krijg ik de fout melding, dat typen niet overeen komen.
De waarde in de geselecteerde cellen wordt wel gewist, maar de verkleuring blijft bestaan en kan alleen verwijderd worden via handmatig de opvulkleur aan te passen.
Van alles geprobeerd, maar krijg er deze fout niet uit.
Ander probleem (waarde automatisch toekennen) blijft ook nog bestaan.

Gr,
 

Bijlagen

  • Rooster-VBA.xlsm
    127,7 KB · Weergaven: 30
Ik heb probleem met delete, volgens mij, al opgelost.
Heb het volgende aan de code toegevoegd :
On error resume next

Dit staat als eerste regel, en het deleten werkt nu wel.

Ben nog wat verder gegaan met het originele probleem, maar blijf vastlopen op het feit dat wanneer de cel is opgemaakt met VO, deze niet veranderd kan worden door
de door mij gebruikte code.
In een handmatig ingekleurde cel, werkt de code wel.
Een mogelijke oplossing, is afhankelijk van de waarde in cel F5, een aantal cellen lager (van F12 t/m F39) een F wordt ingevuld.
Maar dit moet dan voor het volledige bereik van de feestdag indicatie gelden (F5 t/m NG5)
Geen idee, hoe dit aan te pakken.
Hopelijk kan iemand mij helpen

Gr,
 

Bijlagen

  • Rooster-VBA.xlsm
    130,2 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan