Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Excel Tabel dropdown met meerdere Items

Vraag is niet opgelost

Excel Tabel dropdown met meerdere Items

Beste HelpMij Gebruikers.

Ik had een vraagje over een excelbestandje wat ik momenteel aan het maken ben.
    Hierin staat namelijk een enorme lijst aan personen, die ik door middel van een tabel heb samengesteld.
    De postcodes en adressen van deze personen staan er ook in vermeld, en heb ik door middel van een vervolgkeuzemenu (dropdown menu) de mogelijkheid om ze te sorteren op Alfabetische volgorde.
    Daarnaast is het mogelijk om bepaalde gegevens eruit te filteren, zoals in het voorbeeld dat ik alleen de mensen in de Sint Pieterstraat laat zien. Nu moet ik hiervoor echter alle huisnummers van de Sintpieterstraat aanklikken, en gezien het een lijst van 500+ personen is gaat dit erg veel tijd kosten.

Mijn vraag is dus ook; Is er een mogelijkheid om op een andere manier het dropdown menu in te stellen, zo dat ik gewoon op "Sint-Pieterstraat" kan klikken en hierbij automatisch alle huisnummers er in het lijstje bijkrijg.
    Alvast heel erg bedankt, en hopelijk is mijn vraag duidelijk genoeg

Voorbeeld.xlsx

Tera Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    OctaFish's avatar
    Afstand tot server
    ±151 km
    Heb je nog niet gezien dat er een zoekvak in het menuutje zit? Het intypen van de letters 'pie' is al voldoende om te filteren op Pieterstraat adressen.
    Gebruik de QUOTE knop alleen als je iets wit citeren.
    Op deze pagina kun je zien hoe je met TAGS werkt.

Bedankt voor je snelle reactie!
    Ik heb dit inderdaad al gezien, maar zou het toch handiger vinden als het als vaste keuzemogelijkheid zegmaar is.

Zoiets?
    Attached Files Attached Files
    MVG,
    Philiep
    Ideale computer, nog uit te vinden: je stopt er je problemen in en ze komen er nooit meer uit.
    De vraag of een computer kan denken is even irrelevant als de vraag of een onderzeeër kan zwemmen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen