• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Tabel dropdown met meerdere Items

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoningBartt

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
23
Beste HelpMij Gebruikers.

Ik had een vraagje over een excelbestandje wat ik momenteel aan het maken ben.
Hierin staat namelijk een enorme lijst aan personen, die ik door middel van een tabel heb samengesteld.
De postcodes en adressen van deze personen staan er ook in vermeld, en heb ik door middel van een vervolgkeuzemenu (dropdown menu) de mogelijkheid om ze te sorteren op Alfabetische volgorde.
Daarnaast is het mogelijk om bepaalde gegevens eruit te filteren, zoals in het voorbeeld dat ik alleen de mensen in de Sint Pieterstraat laat zien. Nu moet ik hiervoor echter alle huisnummers van de Sintpieterstraat aanklikken, en gezien het een lijst van 500+ personen is gaat dit erg veel tijd kosten.

Mijn vraag is dus ook; Is er een mogelijkheid om op een andere manier het dropdown menu in te stellen, zo dat ik gewoon op "Sint-Pieterstraat" kan klikken en hierbij automatisch alle huisnummers er in het lijstje bijkrijg.
Alvast heel erg bedankt, en hopelijk is mijn vraag duidelijk genoeg

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Heb je nog niet gezien dat er een zoekvak in het menuutje zit? Het intypen van de letters 'pie' is al voldoende om te filteren op Pieterstraat adressen.
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb dit inderdaad al gezien, maar zou het toch handiger vinden als het als vaste keuzemogelijkheid zegmaar is.
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Filter straten.xlsb
    20 KB · Weergaven: 43
Ja, precies!
Nu nog even uitvogelen hoe het precies in zijn werk zit, maar dat ga ik zelf doen.
Heel erg bedankt gast0660!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan