Problemen met installatie Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrsHolland

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2017
Berichten
11
Degenen die echt geprobeerd hebben DE vraag (het is niet HET vraag, zoals onderaan de pagina staat) te beantwoorden, bedankt daarvoor. Voor de betweters die alleen maar roepen dat ik het fout doe en antwoord geven op een niet gestelde vraag. Dikke vinger.

Ik ben deze groep nu al zat. Toch Jammer. In het verleden (rond 2000 kwam ik hier dagelijks) was dit een erg leuke groep. Waar ook veel gelachen werd. Helaas die tijden zijn voorbij voor Mrs_Holland. De oudjes, als in degenen die hier al heel lang komen, hier kennen me vast nog wel.

Het ga jullie goed, mij zien jullie hier niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet het probleem. Zodra ik de installatie start besluit Thunderbird zelf alles ongevraagd te installeren met IMAP. Ik krijg niet eens de kans om te besluiten welke accounts is daarin wil EN dat ik pop wil. Ondanks dat ik aangeeft dat ik handmatig wil instellen.
 
Ik gebruik The Bat!. Zeer goed te configureren misschien wel teveel voor sommige mensen...zeer straks uiterlijk. Ik gebruik hem al heel lang maar is niet gratis maar ook niet duur. Ik ergerde me destijds ook aan outlook en heb die stap gedaan. Een hele sterke optie is de zgn berichten verdeler. San kun je vooraf zien welke berichten er gaan komen en je kunt degenen die je niet wilt al meteen deleten zonder ze binnen te halen. Je kunt uit NL als taal kiezen maar ik meen dat het automatisch de taal van Windows kiest. Via Google kun je vast vinden hoe je de WML mail overzet. Ik zit nu op mijn mobiel dus niet zo handig zoeken en zo...
 
Laatst bewerkt:
Dat is de vraag niet. Natuurlijk staat er veel op google en googelen kan k zelf. Ik heb een vraag waar het antwoord op niet standaard is.
 
Imap of POP wordt bij Gmail niet in het ontvangende e-mail product, zoals Thunderbird, gedefinieerd, maar in het Gmail-account zelf. Thunderbird ziet dat het betreffende Gmail-account als Imap gezet is en handelt daar dan na.
De oplossing voor uw probleem is dus om naar uw Gmail-accountsettings te gaan en daar Imap in POP te veranderen.
Probleem daarbij is wel dat er een gerede kans is dat u al uw mails van dat account kwijt bent bij zo'n verandering.
 
Ik heb ze allemaal terug gezet op pop. Ik heb Thunderbird niet meer op mijn laptop staan. Ik wil zelf handmatig instellen. DAT IS MIJN VRAAG. Niet hoe ik een deel van de rotzooi herstel.
 
Thunderbird kan soms iets wat vervelend doen met installatie van accounts.

Maar....

Maak een nieuw account aan, je krijg dan eerst een venster om je naam en e-mailadres en wachtwoord in te vullen.
Daarna klik je op volgende.
Dan krijg je een venster, zie screenshot

(mijn emailadres is een voorbeeld)
lijst9.jpg

klik dan op handmatige configuratie
verander dan inkomende naar pop3, weet dan wel hoe je provider van dat e-mailadres omgaat met wachtwoord en SSL, zodat je dat ook goed kan invullen.
Bij gebruikersnaam zet je je hele e-mailadres neer. (dat wordt nog weleens vergeten)
Daarna op opnieuw testen zodat je kan klikken (als alles oké is) op gereed.

lijst10.jpg

Zo moet het goed komen.
Daarna kan je nog kijken naar uitgebreide configuratie.

Ik heb zo in mijn Thunderbird 6 verschillende accounts. Geen enkel probleem ermee.
 
Windows Live Mail is niet meer bij Microsoft te downloaden, maar voor test doeleinden en andere onderdelen (oa Moviemaker) in dat pakket heb ik het complete installatiebestand nog.
Ik gebruik hem gewoon onder Windows 10 64 bits, maar de mail heb ik uitgevinkt en dus niet als onderdeel geïnstalleerd.
Als ik mee tijd heb dan zet ik alles voor de zekerheid een keer in een Windows 10 VM (virtuele machine)

Je kunt hem downloaden via Wetransfer. Ik heb het bestand door meerdere virusscanners laten testen en door Malwarebytes.
Mijn upload was naar eer en geweten dus schoon.
https://we.tl/H6eZPusmEL

Kun je nog even met WLM een overbruggingsfase inlassen als het allemaal niet meteen lukt...
Zet wel even in jouw Hotmail/Outlook/Live mail de settings goed als je POP wilt gebruiken.
Hoe? --> https://www.youtube.com/watch?v=cEAQRdGgNdc

Inmiddels vliegen de handleidingen je om de oren....
Maar een ding is me nu onduidelijk om dat je Thunderbird er af gehaald hebt, ... wil je die nu wel of niet?

Edit : voor senioren hebben ze deze handleiding, dus die zou wel duidelijk moeten zijn:
https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-live-mail-overstappen-naar-thunderbird
 
Laatst bewerkt:
Helaas is dat niet zo. Ik ben begonnen handmatige configuratie aan te klikken. Ik had verwacht daarna te kunnen kiezen voor pop en zelf mijn emailaccounts in te kunnen vullen. Helaas daarna helemaal niets meer te kiezen de installatie was in een poep en een scheet klaar en toen stonden zelfs al mijn emailadressen EN email er al in.
 
Ik blijf een foutmelding krijgen als ik Windows Live Mail probeer te installeren. Bovendien wil ik liever een beter beveiligd programma.

Ik weet nog niet goed wat ik van Thunderbird vind omdat ik hem er meteen weer afgegooid heb. En ja, Thunderbird verandert dus wel je gmail. Bij stond alles op pop en na de installatie van Thunderbird ineens niet meer. Dat risico neem ik niet nogmaals. Helemaal idioot vond ik dat Thunderbird zelf, zonder vragen al mijn emailaccounts wegpikte, waarschijnlijk vanuit de windows live mail map.


Windows Live Mail is niet meer bij Microsoft te downloaden, maar voor test doeleinden en andere onderdelen (oa Moviemaker) in dat pakket heb ik het complete installatiebestand nog.
Ik gebruik hem gewoon onder Windows 10 64 bits, maar de mail heb ik uitgevinkt en dus niet als onderdeel geïnstalleerd.
Als ik mee tijd heb dan zet ik alles voor de zekerheid een keer in een Windows 10 VM (virtuele machine)

Je kunt hem downloaden via Wetransfer. Ik heb het bestand door meerdere virusscanners laten testen en door Malwarebytes.
Mijn upload was naar eer en geweten dus schoon.
https://we.tl/H6eZPusmEL

Kun je nog even met WLM een overbruggingsfase inlassen als het allemaal niet meteen lukt...
Zet wel even in jouw Hotmail/Outlook/Live mail de settings goed als je POP wilt gebruiken.
Hoe? --> https://www.youtube.com/watch?v=cEAQRdGgNdc

Inmiddels vliegen de handleidingen je om de oren....
Maar een ding is me nu onduidelijk om dat je Thunderbird er af gehaald hebt, ... wil je die nu wel of niet?

Edit : voor senioren hebben ze deze handleiding, dus die zou wel duidelijk moeten zijn:
https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-live-mail-overstappen-naar-thunderbird
 
Het zal wel aan mij liggen, maar Thunderbird kan never niet dingen uit zichzelf veranderen hoor.
Maar ja, zonder dat het duidelijk wordt hoe of wat, wat je nu precies wilt of niet, ik zeg veel succes verder.
 
Gebruik het al jaren en in de familie en kennissenkring ook en ook met Gmail accounts in een pop3 modus, gewoon allemaal in te stellen in accountbeheer en idd, TB doet niets aan bestaande situaties of je gaat imorteren uit andere email software en dan krijg je ook die instellingen daaruit, eindelijk kan ik je gelijk geven @femke98.:eek:
 
Ligt inderdaad aan jou. Als je goed leest ben ik heel duidelijk in wat ik wil. Maar speciaal voor jou nog een keer. Ik wil een mailprogramma dat zijn mails opslaat in eml. Geen outlook en alles wat tot nu toe aangedragen is voor Thunderbird heb ik al geprobeerd. Ben zelf zeker geen leek. Ben projectmanager reorganisaties geweest en heb daarbij altijd ook het ICT team aangestuurd. De installatie van Thunderbird werkt echter niet zoals dat zou moeten. Dus een ander eml programma is ook welkom (liefst gratis, ik ben inmiddels al een paar jaar ernstig ziek en als zelfstandige is het dan behoorlijk op een houtje bijten). Geen outlook. Ik wil voor in de toekomst alle mails ook apart kunnen benaderen buiten outlook om. Ik moet er wel minstens 6 accounts in kunnen hebben en het moet local zijn en op pop draaien.



Windows Live Mail is niet meer bij Microsoft te downloaden, maar voor test doeleinden en andere onderdelen (oa Moviemaker) in dat pakket heb ik het complete installatiebestand nog.
Ik gebruik hem gewoon onder Windows 10 64 bits, maar de mail heb ik uitgevinkt en dus niet als onderdeel geïnstalleerd.
Als ik mee tijd heb dan zet ik alles voor de zekerheid een keer in een Windows 10 VM (virtuele machine)

Je kunt hem downloaden via Wetransfer. Ik heb het bestand door meerdere virusscanners laten testen en door Malwarebytes.
Mijn upload was naar eer en geweten dus schoon.
https://we.tl/H6eZPusmEL

Kun je nog even met WLM een overbruggingsfase inlassen als het allemaal niet meteen lukt...
Zet wel even in jouw Hotmail/Outlook/Live mail de settings goed als je POP wilt gebruiken.
Hoe? --> https://www.youtube.com/watch?v=cEAQRdGgNdc

Inmiddels vliegen de handleidingen je om de oren....
Maar een ding is me nu onduidelijk om dat je Thunderbird er af gehaald hebt, ... wil je die nu wel of niet?

Edit : voor senioren hebben ze deze handleiding, dus die zou wel duidelijk moeten zijn:
https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-live-mail-overstappen-naar-thunderbird

Het zal wel aan mij liggen, maar Thunderbird kan never niet dingen uit zichzelf veranderen hoor.
Maar ja, zonder dat het duidelijk wordt hoe of wat, wat je nu precies wilt of niet, ik zeg veel succes verder.
 
Allereerst, wat vervelend dat je ziek bent, niet lekker in je vel zit, dat geeft nu eenmaal meer problemen met proporties en zo. Begrijpelijk.
Je weet het vast al .. er is maar een weg ... en die is naar boven.... :cool:
Sterkte en veel wijsheid ermee.:thumb:

Terug naar de vraag. Welke foutmelding krijg je?
Ik blijf een foutmelding krijgen als ik Windows Live Mail probeer te installeren. Bovendien wil ik liever een beter beveiligd programma..
Ik heb nu nl alleen Moviemaker en het plaatjesprogramma geïnstalleerd. Uiteraard kan het alleen een tijdelijke oplossing zijn, maar dan is de druk er even af en kun je rustig op zoek naar een oplossing voor Thunderbird of een ander programma proberen.

Wat is er nog steeds fout na onderstaande actie? Kun je dat puntsgewijs beschrijven? Het lijkt te werken maar het is blijkbaar toch NOK?
Ik had verwacht daarna te kunnen kiezen voor pop en zelf mijn emailaccounts in te kunnen vullen. Helaas daarna helemaal niets meer te kiezen de installatie was in een poep en een scheet klaar en toen stonden zelfs al mijn emailadressen EN email er al in.
 
Ik krijg als foutmelding alleen WML kan niet geïnstalleerd worden. Met zo'n foutmelding kan je niks. Hij geeft steeds dezelfde foutmelding dus ik laat het er maar bij.

Wat Thunderburd betreft: Die heb ik gedownload op de pagina van Mozzilla en ik heb daar Firefox voor gebruikt. Daarna op installeren geklikt. Dan vraagt ie wil je automatisch installeren, er direct onder staat handmatig installeren met een blokje ervoor. Dat blokje heb ik aangeklikt. Dat moest ook want ik wil de mail in POP en automatisch pakt ie IMAP.
Je verwacht dan dat je daarna keuzes krijg voor de instellingen. Helaas niets is minder waar. Thunderbird installeerde als een razende en was in misschien 2 minuten klaar.
Toen stonden al mijn accounts EN emails erin. Gmail maar ook andere, locale accounts. BIZAR, vooral omdat ik zelf niets heb ingevuld of aangegeven. Klaarblijkelijk haalt ie automatisch alle informatie uit de WML mappen. Ik kan je zeggen, dat voelt niet lekker. Ik wil zelf bepalen welke accounts ik in Thunderbird wil hebben en ik wil geen programma dat zelf wel eens op mijn harde schijf gaat lopen snuffelen. Het voelt onveilig. Ik heb het daarom zo snel mogelijk verwijderd en in Gmail alles terug gezet naar POP, want mijn instellingen in Gmail stonden nu ook ineens in IMAP terwijl ik altijd werkte met POP. Het kan mijns inziens dus ook niet anders dan dat Thunderbird dat gedaan heeft.

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en zou eerlijk gezegd misschien tegen anderen ook gezegd hebben dat dat niet kan. Toch is het wel gebeurd.
Ik mag dan wel lichamelijk ernstig ziek zijn aan mijn hersenen mankeert helemaal niets. Dit is zo bizar dat verzin je niet. Het is gewoon een beetje eng dat een programma dat kan doen.

Al met al ben ik dus ook met Thunderbird niet blij. Maar wat dan? Ik vind het trouwens ook vreemd dat Outlook geen eml. bestanden accepteerd. Overal lees ik van wel maar ik moet ze toch echt eerst omzetten naat exchange bestanden als ik ze van WML wil exporteren naar Outlook. Zou dat anders kunnen, dus wel de eml. gebruiken en ook de mail laten opslaan als eml. dan wordt Outlook ook weer interessant.
 
Je hebt mijn screenshots gezien. Zo zou het moeten gaan.
Als je nu werkelijk even verteld wat je aan foutmeldingen krijgt of wat er mis gaat, of maak daar een screenshot van...dan weten we in ieder geval wat meer.

En nee, het ligt echt niet aan mij. Lees het onderschrift van Lange Pier, daar ben ik het namelijk ook volkomen mee eens.
Ziekte mag nooit de oorzaak zijn dat iets niet zou willen lukken of dat je anderen de schuld gaat geven.

Sterkte met je ziekte; ik weet er alles van. Ben al jaren chronisch pijnpatiënt met erfelijke depressies en tegenwoordig ook hartpatiënt (sinds kort ontdekt) maar dat weerhoud mij er niet van om zaken te bekijken op een juiste manier en dat ik weet dat anderen mij proberen te helpen indien dat kan.
Dat betekent ook dat ik mijn frustraties niet op anderen moet afreageren, hoe moeilijk dat soms is. Zeker als de pijn niet te harden is.


Ik wens je veel wijsheid en hopelijk zien we nog wat foutmeldingen en of screenshots hier.

Edit: ik zie dat onze berichten elkaar gekruist hebben.

Nogmaals, thunderbird kan niets zelf iets veranderen. Je download het bestand Thunderbird hier: http://www.getthunderbird.com/
Dan staat hier beschreven hoe of wat: https://www.seniorweb.nl/software/thunderbird
Zoals je ziet moet je een wizard krijgen.
En als thunderbird dan eenmaal is geïnstalleerd, dan kan je mijn screenshot erbij nemen en de accounts aanmaken zoals je ziet op mijn screenshots.

Of kijk hier, https://www.schoonepc.nl/tools/thunderbird.html
daar staat het ook stap voor stap.

Mijn idee is dat jij toch iets niet goed doet. ;)

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan