• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Google spreadsheet vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThE PrOx

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Berichten
253
Hi allemaal,

Ik wil het volgende doen maar kom er zelf niet meer uit.
Ik heb 3 waardes die ik uit een lijst wil gaan halen.

1. Totaal gemiddelde verschil in tijd.
2. Totaal gemiddelde verschil in tijd van alles tussen 1 uur en 3 uur.
3. Totaal gemiddelde verschil in tijd van alles boven 3 uur.

De eerste is mij inmiddels gelukt en werkt ook prima, maar nu wil ik 2 en 3 gaan doen maar ik zit helemaal vast met mijn beperkte kennis aan google spreadsheet/excel.

Wat ik heb gedaan voor 1 is het volgende:

Ik heb een lijst met tijden, deze worden ingevoerd via een simpele vragenlijst en staat in het formaat [hh]:[mm]:[ss].
|Geschatte tijd| |Uiteindelijke tijd|
00:35:00 00:45:00
01:15:00 02:00:00
03:45:00 05:24:00
ect ect ect.

Nu wil ik eigenlijk alles wat boven het uur uitkomt en onder 3 uur blijft filteren en daar apart een gemiddelde van nemen en zo ook met nog een apart gemiddelde van alles wat boven de 3 uur uitkomt.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Je zal het toch wel beter moeten uitleggen wil je een oplossing bekomen.
Vul eens handmatig en met toelichting in je bestand , wat er moet gebeuren of wat je verwacht.
 

Bijlagen

  • Mooientijdsheet.xlsx
    49,6 KB · Weergaven: 25
Je zal het toch wel beter moeten uitleggen wil je een oplossing bekomen.
Vul eens handmatig en met toelichting in je bestand , wat er moet gebeuren of wat je verwacht.

Hi, bedankt voor het antwoord. Ik zie alleen dat de conversie van google spreadsheet naar Excel niet helemaal goed is gegaan.
Het doel is op tab 'Antwoorden', kolom B de volgende berekening los te laten.

ALS , een waarde in kolom B langer is dan 1 uur en minder dan 3 uur, DAN kopieer de inhoud van die cel naar tab 'Data lijstje', kolom H. EN kopieer de data van de naastliggende cel uit 'Antwoorden', Kolom C naar 'Data lijstje', kolom I.

Daarna kan ik hier een berekening op los laten om een gemiddelde te berekenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan