Foutje in Excel formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Test het zo maar eens weer Hans.

Ik heb een afbeelding toegevoegd ter illustratie en een voorbeeld van het bestand voor de code.

Ik heb een vraag over het dynamische bereik wat is gedefinieerd. Ik weet dat daarvan de bedoeling is dat de code registreert waar de lijst ophoudt, nieuwe entry's worden dan onder aan de rij toegevoegd. Klopt toch tot zo ver?
Bij mijn bestand gaat dat verkeerd, hij voegt de nieuwe entry toe onder de laatste rij van de tabel. Enig idee waar dat door komt?

Bekijk bijlage 314311
Bekijk bijlage Bellijst.xlsm
 
Het eerste stukje t/m 'Else'.
Code:
Private Sub CommandButton1_opslaan_Click()
If combobox_zoek.ListIndex = -1 And combobox_zoek <> "" Then
With Sheets("bellijst").ListObjects(1)
   .ListRows.Add
   rij = .ListRows.Count + 3
End With
  Else
 
Goed werk Harry, het functioneert ook nog :D dank je wel!

Nu wil ik verder met het verbeteren van het formulier, daar heb ik ook weer hulp van jou of anderen bij nodig. Ik heb daarvoor weer de meest recente versie onderaan bijgevoegd.

Ik heb twee aanpassingen voor ogen.

1
Zoals je aan het document kan zien gaat het om zoeken/aanpassen/toevoegen van data van verschillende soorten; onder andere nieuw en offerte.
Ik zou het formulier dan ook het liefst willen beginnen met radiobuttons of combobox, die zoeken in hun eigen kolom; debiteur in kolom 1 en offerte in kolom 4.

2
Er is een belangrijk aspect daarbij, een zoekopdracht kan meerdere resultaten geven. Is het daarom mogelijk om het formulier uit te breiden met een resultaatvenster (ik weet niet of dat zo heet)? Zodat als een zoekopdracht meerdere resultaten oplevert ik er eentje aan kan klikken om die vervolgens te kunnen bewerken.

Eigenlijk een derde aanpassing: ik wil graag twee knoppen, 1 toevoegen en 1 aanpassen. Het moge duidelijk zijn wat daarmee de bedoeling is.

Wie weet een goede oplossing? Daarmee bedoel ik, wie kan en wil (!) mij helpen het formulier aan te passen?

Vast bedankt maar weer.

Bekijk bijlage testlijst.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Oliebollen op?

Goedemorgen, ik wens alle lezers van dit forum een gezegend 2018.

Dit draadje mag dicht, de oorspronkelijke vraag is beantwoord en opgelost met hulp van een paar leden hier. Het formulier blijf ik aanpassen maar daarvoor heb ik een nieuw draadje geopend, lijkt mij overzichtelijker.

Alle helpenden, jullie zijn oprecht bedankt.
Groet Hans
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan