Clean install wilt niet lukken op lenovo t460

Status
Niet open voor verdere reacties.

ayoub0318

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
26
Hallo,

Om wat bij te verdienen koop ik laptops met problemen maak ik ze en verkoop ik ze weer verder. Helaas loop ik nu stuk op een lenovo t460. Ik heb een bootable usb stick die ik al jaren gebruik om windows 7 te installeren. De laptop die ik nu heb gekocht wil ik een clean install geven, maar helaas werkt het niet,

Wanneer ik via de usb te laptop probeer te herinstalleren, kom ik bij het scherm van Windows 7. Geef ik de taal aan. Wanneer ik verder klik krijg ik de melding dat er geen stuurprogramma is gevonden. Ik heb zelf al gegoogeld en waarschijnlijk komt dit doordat de lenova t460 alleen maar usb 3.0 poorten heeft. En vandaar dat dit probleem er is. Het probleem is dat er ook geen cd in de laptop kan anders had ik het via deze weg kunnen doen. Ik kan ook niet de laptop starten en vanuit daar de clean install uitvoeren omdat de besturingssysteem is gecrasht.

Het gaat om een ssd 2.5 en helaas heb ik geen andere laptop waar deze in past anders had ik hem via een andere laptop leeggehaald. dit is dus ook geen optie

Hoe kan ik dit oplossen? Het liefst zonder dat ik iets hoef aan te schaffen maar als het niet kan dan tja helaas.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
geen stuurprogramma is gevonden.
Waarvoor dan? Voor de harde schijf, voor ....???
De melding komt vaker voor, maar meerdere zaken... Je moet dus duidelijker zijn.
De HD lijkt me een van de grote kanshebbers, dan wordt ie wel in het bios herkend maar niet door Win7.
https://www.google.nl/search?client=opera&hs=L3Y&ei=CyoqWqSLHemagAaOuoWQDQ&q=geen+stuurprogramma+is+gevonden+"windows+7"+installeren&oq=geen+stuurprogramma+is+gevonden+"windows+7"+installeren&gs_l=psy-ab.3..33i22i29i30k1l2.3218.5481.0.6118.12.12.0.0.0.0.136.1181.9j3.12.0....0...1.1.64.psy-ab..0.12.1176...0i22i30k1.0.K2_ZBtwO1nE

Sneller opties: Probeer Win7 op deze schijf in een andere laptop te installeren en zet hem terug met veilige ode met netwerkondersteuning. En dan weer normaal opstarten. Wrs moet je alleen de registratie opnieuw doen. Werkt meestal is mijn ervaring.

Anders moet je de driver vd disk of van een ander probleem opzoeken en op de usb stick erbij zetten.
 
Wellicht niet duidelijk genoeg geweest. Wanneer ik de laptop start en naar het bootmenu ga wordt mijn usb wel herkend en kan ik vanaf mijn bootable usb de setup voor een clean install beginnen. Wanneer ik echter op start druk krijg ik de melding : Een vereist stuurprogramma voor een CD/DVD station ontbreekt. Als u een diskette, cd, dvd of usb-flashstation
met het stuurprogramma hebt, dient u dit nu te plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook dan werkt mijn truc. Een cd station wordt normaal altijd door Windows herkend dus dat het vreemd is ja. Anders moet je de drivers die Windows gebruikt op de usb stick zetten. Zijn vaak generiek, zoek ze op een andere laptop op en zet ze op de usb stick erbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan