• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afstudeerstage

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramGevelaar

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2017
Berichten
7
Hallo allemaal.

Ik ben net begonnen met afstuderen. Nu heb ik een beetje moeite met een paar zaken in Excel. IK hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mij is gevraagd om de Nederlandse scholenmarkt zoveel mogelijk in kaart te brengen. Nu wil ik dit per basisschool, middelbare, etc. in kaart brengen. In het tabblad ''Overzicht Nederland'' zet ik alle scholen in. Nu wil ik dat Excel voor mij de scholen in de juiste tabbladen zet. Is dit mogelijk. Dat alle basisscholen in de lijst met basisscholen komt te staan, middelbare bij middelbare en zo verder. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast super bedankt.

Kan ik misschien een voorbeeld van het document hierbij toevoegen zodat er mensen mee kunnen kijken in Excel?

Met vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
De huisregels op het forum verbieden ons een hapklaar antwoord te verstrekken. We mogen je wel in de goede richting wijzen. Aan je voorbeeldbestand te zien heb je zelf nog niets ondernomen en krijg ik het gevoel dat je het even makkelijk bij de helpers neerlegt.

Ik zou zeggen: Geef even aan ( desnoods in een ander bestand) wat je tot nu toe al gepoogd hebt.
 
Oh, excuses. Ik zal er vandaag mee bezig gaan. Wat mijn eerste ingeving was om een macro op te zetten. Dan filter je het type school, selecteer je de complete selectie en dan kopieer je het naar het bijbehorende tabblad. Maar volgens mij zou hier ook gewoon een formule voor moeten zijn. alleen zou ik niet weten welke formule dit dan is.
 
Volgens mij kan de PO-raad je dit overzicht kant-en-klaar leveren.
 
Hallo Snb,

Het is meer dat ik een database voor onze verkopers wil maken. Hierin moet Excel ondersteuning en overzicht bieden aan onze verkopers. Dit wordt dan een lijst die ze zelf bijhouden.
 
Als je de principes van een database wil volgen, houd je alle gelijksoortige gegevens in hetzelfde werkblad en gebruik je een intelligente tabel.
Splitsen naar afzonderlijke werkbladen is het compliceren van je opdracht.

Heb je überhaupt enige kaas (Nederlands of Frans maakt niet uit) van Excel gegeten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan