• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Productfilter / eigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

richygo

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2017
Berichten
5
Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende.

Ik ben bezig om een productfilter te maken voor mijn website en de data voor mijn producten verzamel ik in een Excel sheet.

Het gaat hier om verschillende producten met verschillende eigenschappen en opties, voorbeeld heb ik bijgevoegd.

In de tab “data” staan producten met de daarbij behorende eigenschappen, in sommige gevallen heeft een product bij een eigenschap meerdere opties. Al deze eigenschappen heb ik in een grote database ondergebracht.

In de tab “data” heb ik een tabel met de naam "DATA INPUT EIGENSCHAPPEN" (groen) waarin de diverse eigenschappen worden weergegeven, het resultaat wordt weergegeven in de tabel "RESULTAAT: OUTPUT EIGENSCHAPPEN" (geel). De verschillende opties per eigenschap worden hier samengevoegd, gescheiden door een "|" teken. Dit resultaat moet dan middels een lookup functie of iets dergelijks worden weergegeven in de tab "hoofd_tabel".

Wie kan mij helpen/adviseren bij het auto genereren van het resultaat en deze data middels een formule laten weergegeven in de "hoofd_tabel", zou mij ontzettend veel werk besparen.

Alvast dank!:thumb:

Bijlage: Bekijk bijlage vb_filter_productdata.xlsx
 
Richard,

Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • 1-vb_filter_productdata.xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 49
Richard,

Bedoel je zoiets?

Hallo Ad,

Bedankt voor het meedenken.

Dit is ongeveer wat ik bedoel, maar zou ook graag de tabel met resultaten willen voorzien van formules zodat dit automatisch wordt gegenereerd.

Wanneer er bij een product met de volgende eigenschap "regelkringen" staat en er staan meerdere kruisjes die aangeven wat het product kan, dan zou de output automatisch het volgende bijvoorbeeld weergeven: 1 regelkring|2 regelkringen|3 regelkringen|>3 regelkringen. (Dit heb ik nu nog handmatig ingegeven)

Je moet je voorstellen dat ik straks meer dan 200 producten heb met verschillende eigenschappen(>50), waarbij een eigenschap uit meerdere opties bestaat waarvan 1 of meer opties van toepassing zijn op een product.
 
Ik denk dat er dan VBA aan te pas gaat komen, en dat is niet mijn ding.:(
 
Klopt het voorbeeldbestand wel?
In V10 staat '2 regelkring|2 regelkringen|3 regelkringen' moet dit niet '1 regelkring | 2 regelkringen | 3 regelkringen' zijn? In Y5 staat 'Aan/Uit|PID|VP' moet dit niet 'Aan/Uit | PID' zijn?
Als er een logica zit in het plaatsen van de x-jes (van links naar rechts per categorie) dan kan je het vrij eenvoudig met formules oplossen.
 

Bijlagen

  • 1-vb_filter_productdata-1.xlsb
    13,8 KB · Weergaven: 45
*knip* Waar kan ik een inhoudelijke reactie vinden op de bijdrage in #5?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Zullen we het vanaf nu weer rustig en normaal doen dan ;)?

m.v.g,
Rick van Lieshout
 
@mastermindzh, da's niet geheel aardig. Mijn vraag aan de TS of de mogelijke oplossing in #5 zou voldoen heb je ook weggesnoeid. Of het heren en/of dames zijn laat ik maar in het midden.
 
@Vena,

Heb het bericht hersteld, de rest van het bericht (wat niet zo netjes was) heb ik wel weggelaten :)

m.v.g,
Mastermindzh
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan