Rijen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johny 46

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
14
Ik zit met iets waar ik al DAGEN mijn hoofd op breek! :(
Excelblad met data over een lokaalbezetting in een school.Ik had graag op een blad elk lokaal eenmalig zien voorkomen met daarachter de dagen bezet(rood), vrij(groen), leeg(geen belang).
Kan iemand mij hiermee vooruit helpen want ik zoek me werkelijk suf!
alvast vriendelijk bedank! Johny.
 

Bijlagen

  • probleem.xlsm
    905,9 KB · Weergaven: 39
Wat is precies de bedoeling van het werkblad? Ik zie een hoop gekleurde vakjes, met daarin letters. Ik had verwacht dat de kleuren wel op basis van Voorwaardelijke Opmaak toegekend zouden worden, maar nee.... Dus loop je nu elk vakje zelf in te kleuren?
 
Dag OctaFish,

In mijn originele bron staat er voor het lokaal nog een cursuscode, daarachter dan de klascode met de datums waarin er wordt lesgegeven (rood), groen staat voor lokaal vrij die dag.
De vraag is : op jaarbasis zou dus elk lokaal maar 1x mogen voor komen met daarachter de dagen dat het lokaal bezet, vrij is of weekend.

Inderdaad, x wordt rood, O wordt groen ... zaterdag en zondag zwart... dit doe ik nu adh van vba-code.

groetjes,
Johny.
 
Dat is wel een heel grote school met 529 lokalen.
Blijkbaar zijn er ook 5 virtuele lokalen zonder ID.
En er wordt wel erg hard gewerkt: ook in alle weekenden.

Is dit bestand bedoeld als vervanging van/aanvulling op het duurgekochte plannings/roosterprogramma van de school ?
 
Laatst bewerkt:
Neen hoor, er zijn 529 cursussen ingepland over het hele jaar, er is hier voor-,namiddag en avondonderwijs... dus 1 lokaal kan 3 maal op 1 dag bezet zijn door een andere cursuscode. En neen , er was nog niets om dit digitaal te doen, vandaar dat ik in excel ben beginnen programmeren.
Dus de bedoeling is dat alle lokalen vb. 109 worden samengezet in 1 regel , dit ook dus voor de andere lokalen.
 
Plaats even een relevant voorbeeldbestand met bv 3 lokalen en maar 1 maand aan data en laat even zien wat de verwachte uitkomst is. Als er in de originele bron andere gegevens staan dan in het voorbeeldbestand dan lijkt het mij handig om een voorbeeld te maken obv van deze bron.

Als door deze code de cellen gekleurd worden dan moet ik mijn handboek nog eens raadplegen
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
       'myresult = Application.WorksheetFunction.max(
       'MsgBox "myresult " & myresult
End Sub

Nb. Als je toch gebruik maakt van Office waarom maak je dan geen gebruik van de Outlook agenda? Is volgens mij niet veel meer dan eenmalig de 48 lokalen aanmaken en plannen maar.
 
rijen samenvoegen...

Bijgevoegd een iets duidelijkere versie... in tabblad 'oplossing' moet dus ieder lokaal eenmaal voorkomen met daarachter de samengevoegde 'kleuren' -rijen.
 

Bijlagen

  • probleem14122017.xlsm
    1,5 MB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan