• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.als functie met meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aardbei1

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2017
Berichten
22
Beste gebruiker,

Ik ben een overzicht aan het maken van de aantallen die voldoen aan meerdere voorwaarden.
Ik heb hiervoor een AANTAL.ALS formule gebruikt, echter krijg ik geen resultaten, slechts "0".
De formule: =AANTAL.ALS($B$4:$F$11;EN(B:B=H4;$E:$F="WAAR"))

Hoe kan ik de formule aanpassen zodat hij het wel doet?
Bekijk bijlage Voorbeeld Aantal.als met EN Functie.xlsx

Mvg,

Bijlage: Voorbeeldbestand Aantal.als met EN functie.
 
Zo?

Code:
=AANTALLEN.ALS($B$4:$B$11;F4;$C$4:$C$11;WAAR;$D$4:$D$11;WAAR)
 
Zo?

Code:
=AANTALLEN.ALS($B$4:$B$11;F4;$C$4:$C$11;WAAR;$D$4:$D$11;WAAR)

Nog niet. Ik wil namelijk de aantallen die voldoen aan de categorie EN Criterium 1 = WAAR OF criterium 2 = WAAR.
Ik heb de volgende formule geprobeerd, echter wordt de criteria categorie niet meegenomen.
=AANTAL.ALS($B$4:$F$11;EN($B:$B=H6;OF($E:$E="WAAR";F:F="WAAR")))

Hoe zet ik dit in een AANTAL.ALS of AANTALLEN.ALS formule?
 
1:
Code:
=aantal.als($b$4:$b$11;f4)-somproduct((c$4:c$11=onwaar)*(d$4:d$11=onwaar)*(b$4:b$11=f4))

2:
Code:
=aantal.als($b$4:$b$11;f4)-AANTALLEN.ALS($B$4:$B$11;F4;$C$4:$C$11;onWAAR;$D$4:$D$11;onWAAR)
 
Laatst bewerkt:
1:
Code:
=aantal.als($b$4:$b$11;f4)-somproduct((c$4:c$11=onwaar)*(d$4:d$11=onwaar)*(b$4:b$11=f4))

2:
Code:
=aantal.als($b$4:$b$11;f4)-AANTALLEN.ALS($B$4:$B$11;F4;$C$4:$C$11;onWAAR;$D$4:$D$11;onWAAR)

Beste Harry,

Dank voor de reactie. Echter blijft de uitkomst van de formule nog steeds 0.
Weet je waar het aan kan liggen?

Bekijk bijlage Voorbeeld Aantal.als met EN Functie.xlsx

Met vriendelijke groet,
 
Als je het bestand aanpast dan moet je ook de formule aanpassen. F4 klopt in dit geval niet meer.
 
en wat doet deze:
Code:
AANTALLEN.ALS(B4:B14;H4;E4:E14;WAAR)+AANTALLEN.ALS(B4:B14;H4;F4:F14;WAAR)
 
Wat is er mis met mijn formule als je het doorvoert naar onderen en naar boven in je laatste bestand.
Vanaf I4:
Code:
=AANTAL.ALS($B$4:$B$14;H4)-SOMPRODUCT((E$4:E$14=ONWAAR)*(F$4:F$14=ONWAAR)*(B$4:B$14=H4))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan