• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Agenda planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikelensink

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
83
Bekijk bijlage 2018 longoncologie kuur planner 1.0.xlsb

Voor de longoncologie moeten wij bij houden wie welke week een kuur krijgt. Nu had ik een prachtig schema waar in mensen elke 2 weken een kuur kregen, we keken zelf welke plek beschikbaar was en kozen dan de datum en tijd.
Nu is het probleem dat wij nu ook een kuur erbij hebben die elke 3 weken is. Hierdoor kan het zo zijn dat je op plek 1 op een bepaald moment een dubbele boeking krijgt.
Kuur 2 voor de 3 wekelijkse kuur valt namelijk samen met kuur 3 van de 2 wekelijkse kuur. Kortom, mogelijkheden voor fouten en dat mag natuurlijk niet.

In mijn document zie je Mw A 1x per 2 weken en Dhr B 1x per 3 weken, en zij hebben dus op 21-8 een error.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan ondervangen ?

Het is inmiddels een document geworden waar ik zelf weinig in kan aanpassen omdat ik niks snap van makro's maar de verpleegkundige en patiënten zijn jullie hier wel erg dankbaar voor.
 
Als ik dat goed begrijp kan je maar 7 patiënten per dag verzorgen
 
wat is de marge in dagen tov de exacte planing

bvb als iemand elke 2 weken moet komen, mag dat dan bvb ook af en toe 13 dagen zijn (later gecompenseerd met 15 dagen)

dus hoe groot mag de afwijking zijn.
 
hoi Sylvester, helaas, het heeft geen bewegingsruimte. het moet echt strak elke 14 dagen zijn.
En er zijn dus 3 opties, 1x per 2 weken, per 3 weken en per 4 weken...
 
Hoi Maaike,

Ik weet niet in welke frequentie die kuren van 3 en 4 weken voorkomen, maar is het niet het meest makkelijke (plantechnisch) om de plekken te reserveren afhankelijk van de kuur?
Bijvoorbeeld:
plekken 1 t/m 5 voor 2-wekelijkse kuur
plek 6 voor 3-wekelijkse kuur
plek 7 voor 4-wekelijkse kuur

Ik begrijp dat dit niet ten goede komt voor een optimale bezetting maar zo voorkom je in ieder geval een mismatch.

Verder zag ik in je bestandje wel een fout.
Ondanks het feit dat je slechts 6 kuren opgeeft, worden er toch 10 per persoon ingezet.
Dit is met dit bestand verholpen:
 

Bijlagen

  • 2018 longoncologie kuur planner 1.0_gijs.xlsb
    378,2 KB · Weergaven: 65
En er zijn dus 3 opties, 1x per 2 weken, per 3 weken en per 4 weken..
dus door de begindatum goed te plannen moet het zo mooi mogelijk uitkomen.
bedoel je het programma de begindatums berekend?
 
Dank je Gijsbert, mijn oude iMac ondersteunt helaas je document niet, maar alvast bedankt voor de wijziging. Tot zo ver ik kan zien ziet dat er goed uit. een welkome oplossing. En opzicht komen de 2 en 4 wekelijkse kuren wel aardig door. Alleen de 3 wekelijkse kuren niet, dan kan je dubbel plannen als je niet op let en dan vallen ze in het schema weg. Ik zal maandag even overleggen of het idd een idee is om 1 plek per week voor de andere kuur te reserveren.

Hoi Sylvester, de begin datum klopt vaak wel, het is in de week daarna dat het scheef loopt, en het week overzicht wordt altijd uitgeprint en adv de planning worden kuren klaar gemaakt dus vandaar dat hij echt moet kloppen.

Soms is samen ergens naar kijken het handigste want anders kun je jezelf blind staren en de oplossing niet zien...
Tenzij iemand met een andere oplossing komt, denk ik dat het handig is als ik maandag ga overleggen of we 1 plek kunnen reserveren voor de 3 wekelijkse kuur.
 
Ik vind het erg jammer dat ik hier niet zoveel zelf aan kan sleutelen, dus jullie hulp is weer welkom.
Graag zou ik een Kolom voor patiënt nummer en na naam erbij willen hebben maar als ik dat doe dan neemt hij niet meer automatisch de namen over op het planning blad.
En in de versie van Gijs krijg ik een foutmelding als ik de datum aan wil passen.....

Het reserveren van een vaste plek voor de 3 wekelijkse kuur gaan we in 2018 uit proberen.
 
Hoi Gijsbert, ik wil dus een extra kolom. De bedoeling is dat in in 1 kolom bijv de letter S van stop, O van overleden etc kan invullen en dat er dan een voorwaardelijke opmaak aan vast zit.
 
Zo?
 

Bijlagen

  • 2018 longoncologie kuur planner 1.0_gijs (1).xlsb
    415,7 KB · Weergaven: 77
Gijsbert, heel erg bedankt. Ook mooi zo met de opmaak. Helemaal top.
2018 kunnen we onze registratie weer goed beginnen.
iedereen bedankt voor de genomen moeite

Met vriendelijke groet,
maaike
 
extra plekken creeëren

goede middag allen
graag zouden wij extra plekken willen toevoegen. we hebben namelijk meer bezetting gekregen om patiënten te kunnen plannen met chemokuren.
Kunnen jullie makkelijk een stoel 8 en 9 en evt 10 toevoegen aan het schema ?
alvast bedankt

groetjes maaike
 
Dat kan.
 

Bijlagen

  • 2018 longoncologie kuur planner 1.0_gijs (1).xlsb
    415,3 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan