bestanden verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Berichten
628
hallo

Ik heb 60 mappen met elk 1 bestand
Nu wil ik deze bestanden in 1 map krijgen

is hier een eenvoudige manier voor?


mvg wilbert
 
Allemaal op verschillende locaties? Allemaal verschillende bestandsnamen? Verschillende extensies? Als er 'vaste' kenmerken zijn kun je het beste met een zoekmachine (Everything) zoeken op extensie en kenmerk van dat bestand en dan is kopiëren naar één map een fluitje van een cent.
 
Dat zal de oplossing niet zijn, want dat weet Wilbert denk ik zelf wel. 60 mapppen met één bestand kan ook op de klassieke manier. Maar hij wil het juist op een snelle en handige manier doen. Dan ben je afhankelijk van de locatie (pad) en kenmerken/naam/extensie van de bestanden maar die weet Wilbert en wij niet.
 
Als je weet dat je 60 mappen hebt weet je vast en zeker dat zie niet zomaar ergens staan, maar in een hoofdmap of allemaal in de root?
Als ze in een hoofdmap staan is het simpel.
Dan gebruik je simpel de search in die map van de Verkenner en zet je * of *.* in het zoekveld en dan op ENTER drukken.
Dan komen er afhankelijk van je settings, eerst 60 mappen en vervolgens 60 bestanden als resultaat (of andersom...).
Dan selecteer je op de voor jou prettigste manier, toetsenbord of muis, die 60 bestanden en dan "copy" of "kopieer" je ze (om die manier die je gewend bent, bijv met Ctrl-toets + C toets...
Ga vervolgens naar de map waar ze moeten komen en "paste" of "plak" ze daar..... met bijv Ctrl-toets + V toets... of op de manier die je gewend bent.

Omdat dit de meest waarschijnlijk optie is laat ik het even hier bij. Eerst Wilbert weer...
 
Beste route99, jij hebt wel gevoel voor humor. Volkomen gelijk dat je zegt eerst Wilbert weer... , jouw verhaal is gokwerk, want als het werkelijk zo simpel is dan had Wilbert dit zelf wel opgelost.

We weten onvoldoende. Kijk als de mappen en/of bestanden gemeenschappelijk kenmerken hebben in de namen, is het snel op te lossen. Ook als de mappen zich op de meest verschillende locaties bevinden. Stel alle bestanden hebben de extensie docx, dan kun je daar al op sorteren binnen een zoekmachine. Heb je dan duizend bestanden docx dan schiet het nog niet op.
Hebben de bestandsnamen of mappen iets gemeenschappelijks dan ligt daar een mogelijkheid. Je kunt ook snel iets toevoegen aan de bestandsnaam, handmatig of slepen naar een Renamer. Is ook even werk. Zet er xy_ voor en zoek in een zoekmachine (Everything) op xy_ en je krijgt ze allemaal op volgorde in beeld ongeacht de locatie (pad). Dan selecteer je ze en kopieert ze naar één map. Klaar. Met een Renamer verwijder je binnen één seconde de xy_ weer in één map en locatie maar ook op 60 verschillende locaties. De bestanden blijven gewoon staan op de oorspronkelijk locatie en nieuwe locatie en veranderen daar van naam.

Overigens vind ik handmatig 60 bestanden/60 mappen niet veel. Honderden ligt anders.
 
Laatst bewerkt:
Ja het antwoord is serieus. maar wel met een soort knipoog. En: Een beetje een educated guess zoals de Engelstaligen dat zeggen. Dat je daar zoveel woorden aan "moet" besteden zegt meer over jou dan mij ;)

Blijf een beetje on topic zou ik zeggen.
De kans iemand die overal verspreid op de pc exact weet dat het zestig mappen met 1 bestand per map zijn...acht ik zeer klein. Tenzij iemand een script met een teller voor de output heeft, maar zulke slimmeriken stellen deze vraag hier niet:cool:
 
Laatst bewerkt:
T antwoord was toch simpel
Dat ik er niet op kwam Pff
Want de 60 mappen zitten in 1 hoofdmap
Of ze allemaal altijd *.pdf zijn weet ik nu even niet
Maar natuurlijk zoeken en kopieren is de oplossing

Dank u voor meedenken en oplossen

Groeten
Wilbert
 
Wilbert Mappie in Mappie. Goed gedaan joh. :thumb:
 
En Senso maar de blaren op de vingers typen:cool:.... hopelijk wordt dit stukje humor toch gewaardeerd...
 
Laatst bewerkt:
Off Topic:

Humor moet zeker kunnen, lange verhalen en discussie over en weer zijn ze ook niet zo blij mee, daar zie ik ook weinig in en ieder doet natuurlijk zijn best, tenslotte zijn we allemaal vrijwilligers die veel verstand hebben van computers en programma's en dus andere mensen willen helpen. Dus wees lief voor elkaar. :love::p
 
Ik kan de humor er wel in zien, ook vrijwilligers hier hebben daar behoefte aan.:cool:
Mijn #5 advies was zeer ter zake en goed uitvoerbaar voor in principe elke TS imho.
 
Wilbert schrijft: 'Dat ik er niet op kwam Pff '
In post 4 was mijn antwoord kort. Na het antwoord van route99 sluit ik mij aan bij de conclusie van hem. We moeten wachten op meer informatie. Maar het is een uitdaging om in alle situaties een oplossing te vinden. Dus ook als alle bestanden zich op verschillende locaties (pad) bevinden. Er zijn mogelijke honderden bezoekers aan Helpmij.nl via Google e.d. die de volgende keer toch even gaan kijken naar de zoekmachine Everything en renaming software en dat gaan gebruiken als handig hulpmiddel bij dergelijke acties. Dus laat mij dan maar blaren typen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen maar de boerenwijsheid gebruikt, blijf kort bij jezelf en kies de meest logische optie, zonder verwijt links of rechts.

Fijn iig dat het gelukt is, en daar zitten we toch als vrijwilliger met zijn allen hier voor :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan