Laptop met windows 7 hardware problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
Hallo

Een laptop x54c - sx431v met 64 bits windows 7 home editie
staat met service pack 1 en alle drivers geïnstalleerd erop.

Systeem erkend geen driver problemen, sturings programma's alles lijkt geheel up to date.

Echter de volgende problemen treden op en irriteerd enorm:

* Beeld knippert heel erg veel en/of vaak bij aanraking toetsenbord en mouse path.
* 1 usb poort lijkt spontaan niet te werken en/of toont kuren van het gedrag op het beeldscherm knipperen
* FN knop te samen met de f toetsen voor de volumes werken niet meer.
* ie 11 kan bepaalde sites NIET inloggen (gebeurt niks) - shockwave, flash e.d. staan erop!

Update:er heeft een windows 10 installtie opgestaan (upgrade vanauit windows 7) en dat werkte toen des tijds goed, pc is alleen wegens nalatigheid van onderhoudt en systeem bestanden hersteld door een nieuwe her installtie uit te voeren op een geformateerde schijf.

volgende is al geprobeerd:

* Driver van videokaart van officeel type te installeren van de website fabrikant. (asus)
* usb driver opnieuw geinstalleerd, ik twijfel of de losse muis enkel voor windows 10 geschikt is!
* FN knop wil niet functioneren ondanks alle updates er perfect opstaan, hij vind niks meer.
* ie 11 nl versie opnieuw geinstalleerd, maar blijft maar weigeren emt inloggen op bepaalde sites.

Lijkt erop windows 7 64 bits weigerd mee te werken en/of een update van microsoft de boosdoener is?
Ik twijfel zo veel ik overweeg of: win7 32 bits erop (jammer van me 8gb ram) of een windows 10 erop te zetten... (iets stuk is t niet, want alles functioneerde ervoor perfect, wel model 6 jaar oud)

B.t.w. liefste windows 7 64 bits kan blijven draaien en simpele oplossing nog kan bieden, iemand sugestties?
 
Wellicht een overbodige vraag, maar toch:

Na de Win7 installatie wel als eerste de chipset drivers van de Asus site gedownload en geinstalleerd?
 
Wellicht een overbodige vraag, maar toch:

Na de Win7 installatie wel als eerste de chipset drivers van de Asus site gedownload en geinstalleerd?

volgende is al geprobeerd:

* Driver van videokaart van officeel type te installeren van de website fabrikant. (asus)
* usb driver opnieuw geinstalleerd, ik twijfel of de losse muis enkel voor windows 10 geschikt is!

Dus ja al geprobeerd als 1e


valt me wel ff klein dingentje op:

rechts op de taakbalk staat steeds de toesenboerd indeling op engels internationaal ipv nederlands. na op nederlands te zetten gaat het automatisch terug naar engels talig :shocked:
 
Maar eh.... de chipset drivers zijn iets anders dan de driver voor de videokaart....
 
Maar eh.... de chipset drivers zijn iets anders dan de driver voor de videokaart....

Weet het, maar heb ze wel erop staan van de fabrikant zonder enige suc6

Ik ben inmiddels win7 32 bits versie aan t proberen, maar nu lijken de problemen wat af te nemen, maar het volgende hiervan is nog altijd een probleem:

* FN knop te samen met de f toetsen voor de volumes werken niet meer.
* ie 11 kan bepaalde sites NIET inloggen (gebeurt niks) - shockwave, flash e.d. staan erop!
 
Hmm systeem heeft het altijd probleemloos gedaan. Je zou dus ook aan hardware problemen kunnen denken.
Check de volgende zaken eens op fouten:
  • de RAM strips met memtest86
  • de harde schijf met een tool of "gewoon" via chkdsk (checkdisk via commandline)

Heb je de chipset file hier vandaan?
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb...7.1806804007.1512899721-2114702480.1509467308

En als je hier kijkt wordt formeel win10 niet ondersteund voor deze laptop, althans Asus heeft er geen drivers voor neergezet, alles moet dan uit de support van Win10 zelf komen, wat op zich wel kan.
https://www.asus.com/Laptops/X54C/HelpDesk_Download/
Ik zou bij Win7 64 bits blijven, wordt tot in 2020 ondersteund, tegen die tijd is de laptop ca 9 jaar oud .. en ga je wrs uitkijken naar een andere?
 
Wat bedoel je precies?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan