• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze goedemiddag / goede ochtend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
120
Heren Dames,

Hoe kan ik dmv een formule mijn aanhef van een mailtje automatisch beginnen met goedemiddag/ochtend.

Ik heb al wat zitten rommelen met =nu() in combinatie met =als() maar krijg het niet voor elkaar. :confused:

Alvast bedankt voor je snelle antwoord.

Groet Sjaakz
 
Zoiets?
Code:
="Goede"&ALS((NU()-VANDAAG())>0,5;"middag";"morgen")

="Goedem"&ALS(UUR(NU())<12;"orgen";"iddag")
 
Laatst bewerkt:
Zoiets?
Code:
 ="Goede"&KIEZEN(INTEGER(UUR(NU())/6)+1;"nacht";"morgen";"middag";"avond")
 
Of:
Code:
="goede" & ALS(REST(NU();1)>1/2;"middag";" ochtend")
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag :p

Allen bedankt voor de genomen moeite!
Voor mij is dit de meest zeggende formule

="Goedem"&ALS(UUR(NU())<12;"orgen";"iddag")


Een klein beetje voor mij als dummie omgebouwd

=als(uur())<12;"Goedemorgen";"Goedemiddag")



De eerst genoemde formule van AlexCel krijg ik niet werkend
Van Ad Becude is mooi maar hoop 's avonds thuis te zijn.
die Van Peter B werkt ook maar daar begrijp ik het stukje (Rest ;1>1/2) niet van. Maar dat zegt veel meer over mij.

Top dat jullie weer even de tijd hebben genomen.
Weer een klein stukje van mijn puzzel geautomatiseerd.

Prettig weekend
Groet SjaakZ
 
Laatst bewerkt:
Wat valt er niet werkend aan te krijgen? Alle formules hierboven kun je zo kopiëren...

Moet wel een functie NU bij je "verbouwing". Weet niet waarom je wilt verbouwen trouwens, het resultaat is hetzelfde.
Code:
=ALS(UUR(NU())<12;"Goedemorgen";"Goedemiddag")
 
Hoi Alexcel,

Om de formule te testen heb ik de formules in de b kolom gekopieerd en in de a kolom de tijd. De verwijzing erin gezet en =nu() verwijderd.

Wat er fout ging weet ik niet heb ik ook niet verder naar gekeken de tweede formule spreekt mij aan en werkte prima.
Alleen na het naar deze site kopiëren heb ik de verwijzing er weer uit gehaald en =nu() vergeten terug te zetten :eek:
Groet Sjaakz
 
En een klein stukje uitleg. Datum/ tijd werkt als volgt. Het deel voor de komma is de datum. Het deel achter de komma is het deel van de dag. Dus als je weet dat het deel achter de komma groter is dan 1/2 (of 0,5) dan is dat dus na 12:00 uur op die dag.

Met REST bepaal je het deel wat overblijft na deling. Dus als je NU() deelt door 1 blijft het deel achter de komma over.
 
Goedemorgen Peter

:thumb: Bedankt voor de voor mij:eek: ook duidelijke uitleg. :thumb:
 
Hoe bepaal je wanneer de ontvanger de mail leest ?:rolleyes:
 
Ja dat is maar de vraag. :d:d Ik moet er maar vanuit gaan dat dit direct gedaan wordt.:eek:
 
Als je met slimme/efficiënte gebruikers te maken hebt is dat niet het geval: die laten hun werk/denkproces niet steeds onderbreken door onbenullige meldingen.
Wat is erop tegen de aanhef tijdneutraal te houden ?
 
Laatst bewerkt:
Onbenullige dingen ??!?! :D :D

Ik vraag automatisch limiet aanpassingen aan om te kunnen factureren en dat vaak gaat om aanzienlijke bedragen :D

Nou is het zo dat wat voor ons belangrijk is hoeft voor de ontvanger niet belangrijk te zijn maar in dit geval vinden ze het fijn dat wij ze snel uit de brand helpen dus doen ze dit ook snel voor ons.

Persoonlijk vind ik het netjes om hiermee te beginnen gecombineerd met een zoekfunctie krijg je dan een persoonlijke aanhef zoals goedemorgen Sjoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan