• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in een evenredige werkverdeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Berichten
146
Goedenavond,

Ik zit met het volgende aan de hand van de beschikbaarheid van de medewerkers wil ik de medewerkers op een eerlijke manier over 3 teams verdelen.
Is dit mogelijk met een formule. Nu moet het namelijk steeds handmatig gebeuren.
Er moet ook rekening gehouden worden met de even en oneven weken, dit houdt in dat iemand altijd in hetzelfde team zit ongeacht of dit een even week is of een oneven week
Heel kort gezegd aan de hand van de werkdagen en werktijden van de medewerkers, de medewerkers over 3 teams verdelen met behulp van een formule.
bijgaand het bestand Bekijk bijlage werktijden.xlsx

alvast bedankt.

GR. NESJA
 
Waar moet wat terecht komen? Ik zie maar 1 blad met wat medewerkers en veel samengevoegde cellen en niet nader verklaarde kleurtjes.
 
Ik heb een poging gedaan.
M.b.v. VBA die 1000 keer een random teamverdeling test (met de Kleinste Kwadraten Methode)
Ik heb die macro een keer of 10 laten draaien en kwam op dit resultaat als beste.
De grafieken geven de beschikbaarheid weer: Totaal, Team1, Team2 en Team3
Ziet er m.i. redelijk goed uit.
 

Bijlagen

  • werktijden2.xlsm
    139,3 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Bedankt Piet Bom!

Hier ben ik zeker mee geholpen

GR NESJA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan