Gmail werkt niet meer ; kan geen email meer verzenden ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Gmail werkt niet meer. Kan wel nog email ontvangen ( pop server versatel ) , maar kan geen email meer verzenden met gmail account...

...krijg steeds de vraag wachtwoord invoeren. ik voer mijn google wachtwoord in maar dat werkt niet.
ook mbv de google herstel website lukt het mij niet. ( mbv verification code op gsm , nieuw wachtwoord ingesteld)Wel kan ik met het nieuwe wachtwoord inloggen op de https://support.google.com website...

Wie kan mij helpen?

bijvoorbaat dank
 
Dank voor jullie suggesties.

Ik ben woonachtig in Belgie en maak gebruik van een emailaccount bij een nederlandse providor ; "versatel". Ik maak dus gebruik van de pop-server van versatel die mijn emails ontvangt (pop3.versatel.nl). Om deze emails op te halen maak ik gebruik van de smtp-server van gmail (smtp.gmail.com).
Dit werkte altijd goed tot eergisteren...; tijdens het ophalen / verzenden van email kreeg ik steeds een schermpje
die aangeeft dat mijn wachtwoord niet juist zou zijn.....dus heb ik dit inmiddels het wachtwoord tot 3x aangepast...
maar het schermpje die vraagt naar mijn wachtwoord blijft maar verschijnen...
Wel kan ik online inloggen om mijn email te lezen op gmail , en ook op mijn online email account van versatel in nederland.
misschien is de beveiliging verhoogd voor gebruik van de smtp-server van gmail ? ik heb tot nu toe geen gebruik gemaakt van ssl -beveiliging ...misschien is dit inmiddels wel verplicht ? of anders ...? ( zie mijn bijgevoegd plaatje met instellingen email-smtp instellingen-10-12-2017.jpg)
alle suggesties en vragen zijn welkom !

bijvoorbaat dank !
 
Zoals je op het plaatje kan zien maak ik gebruik van TLS , misschien is sinds kort TLS2 verplicht ?
Ik maak gebruik van Outlook versie 2007 ( 12.0.6776.5000) sp3 , en daarin TLS2 niet instellen ...
misschien zit daar het euvel ?
 
Dank voor jullie reacties.

ik heb de diverse instellingen nog eens gecontroleerd en doorlopen...
IMAP zie ik niet zo zitten , omdat mijn mail dan op de server blijft staan...
Het voordeel van pop3 is dat ik mijn mail dan lokaal op mijn computer kan binnenhalen/lezen/ archiveren...
Bovendien kan ik mijn email dan ook lezen wanneer ik geen internetverbinding heb....

Het lijkt erop dat er een soort vertrouwensbreuk onstaan is tussen mij als smtp-client ( vanuit outlook 2007 ) en de smtp-server van gmail ; smtp.gmail.com.

Ik kan wel online inloggen op mijn gmail-account, dus mijn wachtwoord is goed.,
Ook kan ik email verzenden vanuit mijn gmail webmailaccount ....
maar wanneer ik vanuit outlook 2007 email wil verzenden krijg ik steeds de melding dat mijn loginnaam of wachtwoord niet juist zijn....toch geeft gmail aan dat het mijn pc als vertrouwd ziet....
Misschien heeft gmail ( google ) zijn beveiliging verder aangescherpt voor het gebruik van hun smtp diensten in het buitenland ?


Ik kan dus wel email ontvangen ( pop3 ) , maar niet verzenden mbv ; ( smtp.gmail.com )
Het heeft overigens wel een paar jaar goed gewerkt... tot 08-dec jl....
misschien bestaat er een andere smtp-dienst die mijn email kan verzenden ?

misschien heeft iemand hier toevallig ervaring mee ? alle tips / suggesties zijn welkom .

bijvoorbaat dank
 
Als je op een vaste locatie zit zou je ook de smtp van jouw provider kunnen gebruiken ipv smtp.gmail.com
Als je die ook elders wilt gebruiken moet je authenticatie van die smtp aanklikken, pop aanvinken en het wachtwoord invullen.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik heb de smtp-instellingen van mijn belgische providor getest, maar krijg dan nog steeds foutmelding tijdens het versturen van email....Heb ook contact gehad met deze providor , en zij geven aan dat ze het niet ondersteunen wanneer ik niet gebruik maar van de standaard instellingen en het email-account dat zij mij aanbieden....

Ik kan overigens ook niet zomaar even overstappen naar het email-account van mijn belgische providor omdat ik reeds zo'n 30 jaar
gebruik maak van het nederlandse emailaccount. Dit is reeds bekend bij talloze officiele (overheids)instantie's etc.....
 
Misschien ziet gmail mij als een spammer ? , en hebben ze mijn gebruik van hun ( gratis ) smtp-dienst geblocked ?
Misschien zijn er nog andere gratis smtp-servers ?
 
Welke poort heb je voor jouw Belgische provider gebruikt? Standaard is dat 25, tenzij dat anders is aangegeven ivm TLS e.d.
Versatel is al een tijd geleden overgenomen door Tele2 , zie ook manamana , en test ook met authenticatie.
Dat laatste is om het relayeren, het doorsturen via jouw Belgische provider verbinding (niet de smtp van hen) mogelijk te maken. Dit is idd zo om spam te voorkomen als je mail stuurt via een andere smtp dan die van jouw provider......
 
Laatst bewerkt:
gelukkig, ik kan weer mail versturen met de smtp van mijn huidge (belgische ) providor.
waarom dit een paar jaar geleden niet ging weet ik niet...., ik ben nu blij
dat het allemaal weer werkt.

Nog bedankt allen voor de suggesties betreffende dit onderwerp...!
van mij mag het gesloten.
 
Mooi Wrs heb je de vorige keer een type foutje gemaakt. Normaliter hoort het nl te werken.
 
Wat mij wel nog rest te melden is dat ik geen gebruik meer kan maken van google play om apps te installeren op een smartphone....elke keer wordt mij het wachtwoord gevraagd van mijn google gmail-account....aangezien er een 2 staps beveiliging op zit wordt er dan elke keer een verificationcode naar mijn gsm gestuurd, die ik vervolgens weer moet invoeren voor de aanmelding , ik krijg dan steeds de volgende melding om mijn smartphone ; to access your account, you must sign in to the web.Touch next to start browser sign in. Als ik dan next click kom ik weer terug bij google om in te loggen , en nadat ik mijn inloggegegevens dan vervolgens invoer kom ik weer terug bij de 2-step verification en wordt er opnieuw een verification-code naar mijn gsm gezonden.....om deze vervolgens weer in te voeren.......en zo blijf ik dus in een zg. loup of lus eindeloos rondjes maken.....maar kom uiteindelijk niet ingelogd en kan dus niet gebruik maken van google-play om apps te installeren....
Misschien weet iemand een oplossing to come out of this troublesome endless loop ?

thanks in advance !
 
Proberen. Je kunt ook je toestel aan je computer koppelen en kijken of er nieuwe updates beschikbaar zijn. Je kunt ook via je computer in de Google Play Store terecht. Eventueel kun je daar ook nieuwe updates uitvoeren of updates verwijderen. Ook kun je makkelijk nieuwe apps downloaden, als is het natuurlijk wel fijn als je telefoon of tablet naar behoren werkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan