Gegevens uit ander bestand halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

monty1a

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
202
Misschien een makkelijke vraag.

Ik heb in een map per personeelslid een excelbestand staan met daarin diverse gegevens.
Bijvoorbeeld "personeelslid 1.xls" met een tabblad "verlof" en een tabblad "personalia".
Nu wil ik eigenlijk een excel bestand maken waarin hij van alle personeelsleden het tabblad "personalia" kopieert en/of automatisch ophaalt.

De naam van het personeelslid staat in C1
Is dit te doen met VBA of is het makkelijker om dit gewoon handmatig te doen.

Alvast bedankt voor het meedenken
 
Voorbeeld bestandje

Waar het mij dus hoofdzakelijk om gaat is dat ik vanuit het hoofdbestand data kan ophalen/benaderen van het personeel zoals verjaardagen, maar ook contracten wanneer die verlopen en/of opleidingen (C63:F103)
Ik ben bang dat ik te laat ben met contractverlengingen, opleidingen en verjaardagen. En met dit bestand wil ik dit dus voorkomen zodat ik het in 1 oogopslag kan zien.

Misschien denk ik wel te moeilijk en is er een veel makkelijkere manier. Maar het gaat nu al om 25 personen en waarschijnlijk worden dat er nog (veel) meer.

Tot die tijd hoop ik het met excel op te kunnen lossen .
 

Bijlagen

  • Jan Klaassen.xlsm
    16,4 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Lijkt mij meer iets voor een relationele database. En anders even de belangrijke data per personeelslid in een aparte tabel zetten. Aangezien er niets ingevuld is en de beschrijving niet aansluit met het bestand kan je dat het beste maar even handmatig doen. Met maar 25 bestanden ben je daar handmatig met een uurtje mee klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan