Bing zoekmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martino1

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2017
Berichten
5
Hoe krijg ik die vervelende Bing zoekmachine verwijderd? Ik heb al van alles geprobeerd maar het komt steeds terug. Het zit vooral vast in mijn M. Firefox-browser. Bij google chrome heb ik het niet. Iemand een oplossing hiervoor?
 
Bing may come back with every Firefox update, It is coded inside of Firefox as one of the default search engine for en-US localization and may be a default search engine in other localizations.

The best you can do is to go into Search Setting for "One Click search engines" and 'click' on it to remove the check-mark to hide it in the UI for the One Click selector panel.

Opties > Zoeken. Links op het vinkje klikken om uit te schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het Helpmij.nl forum,
Vaak zijn deze menubalken en browserhelpers te vinden bij add-ons en extensies.
Als dat niet wil of wanneer het telkens terug komt dan zou je met AutoRuns een lijst moeten laten opstellen van alles wat er op de computer opstart. Kijk eerst bij de categorie Browsers. Loop anders de lijst helemaal na en zoek de onbekende namen met Google. Eventuele programma's die dit soort services installeren komen dan vanzelf boven drijven.

Je krijgt dergelijke rommel bijvoorbeeld van download sites die je een klein programma laten uitvoeren om iets te kunnen downloaden of als extra geleverd bij software dat conversies doet. Als je aantekeningen maakt van wat er in de lijst, die AutoRuns opstelt, te vertrouwen is dan zie je het de volgende keer sneller en kan je meer ongewenste toevoegingen vinden.
 
Alfred, jouw conclusie is veel te snel. 'Dergelijke rommel' waar slaat dat op? Het is verstandig eerst eens te gaan kijken op de juiste locatie binnen Firefox. Ik heb 8 zoekmachines in Firefox en nooit last van gehad. Het lijkt mij dat je ze kunt uitschakelen en verwijderen. Als voorkeuren niet worden opgeslagen dan moet je hier eens naar kijken.
 
Eens met Senso.
Ik knikker alle zoekmachine die me niet bevallen meestal meteen eraf bij de opties/settings of zo (afh v/d browser).
 
Iemand kan de zoekmethode van de browser zelf toch kiezen? Vraagsteller zegt dit probleem niet in Chrome te hebben en daar is geen zoekvakje. Dus is het hier een ongewenste toevoeging aan het browserscherm. Veel heb je niet aan dit soort balken en omleidingen. Er wordt aan verdiend door anderen. Daarom krijg je het. Rommel dus. Maar laat Martino1 zelf zeggen wat het precies is waar die last van heeft en we stellen ons daar bij de beantwoording op in.

Hier zie je de Bing zoekbalk. Trouwens ook dat wat ik al schreef over hoe je deze vindt bij add-ons. http://www.troublefixers.com/disable-remove-or-delete-bing-bar-toolbar-in-internet-explorer-firefox
Het probleem is er misschien in gelegen dat de browser afgesloten moet zijn wanneer je het ook weghaalt bij Programma's en onderdelen (daar blijkt het dus ook te staan). Toch is er malware in omloop wat dit soort toevoegingen meteen weer opnieuw installeert. Dat kan je dan vinden met AutoRuns.
 
Als je alles dat je installeert door online multimedia scanners als jotti en Total virus haalt en ook nog eens met malwarebytes scant is de kans op zulke zaken extreem klein. Geen van de systemen die ik al die jaren al geïnstalleerd heb heeft ooit last van dit soort zaken gehad. Het is iets meer werk bij het installeren maar reward is extreem groot. Vervolgens maak je een systeem image en je kunt bij elke crash oid in no time terug naar een goed systeem. Het risico van eenmaal besmette systemen is dat de kans groot is dat het je blijft achtervolgen en wat nog erger is dat het geen veilig systeem meer is, waar je aan bankieren kunt denken. De zoekmachines in FF kun je zo veranderen. Als dat niet lukt lijkt me FF beschadigd of er is een besmetting. https://support.mozilla.org/nl/kb/instellingen-standaardzoekmachines-wijzigen-fx
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties maar alles wat jullie voorstellen heb ik al meerdere keren geprobeerd, zonder resultaat. Het blijft terug komen. Ik heb dit op die manier nog nooit gehad. Het is wel vreemd dat ik het niet heb bij google chrome. Het probleem zit hem vooral bij M. Firefox. Zelfs "Firefox opfrissen" en herstarten bij "Probleemoplossingsinformatie" heb ik ook al geprobeerd. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen.
 
Heb je FF al een keer opnieuw geïnstalleerd?
Als je belangrijke zaken van FF wilt bewaren, maak eerst een backup met Mozbackup http://www.mozbackup.nl/
 
@senso
Alfred, jouw conclusie is veel te snel. 'Dergelijke rommel' waar slaat dat op?

Laten we elkaar met respect behandelen s.v.p.

En het is wel degelijk mogelijk dat er zoekmachines worden meegeïnstalleerd zonder dat men er erg in/of zicht op heeft.
Mij is bekend dat er een look a like van bijv. bing in omloop is. Welke zoals zovelen lastig te verwijderen is.
 
Laatst bewerkt:
Dit kan ik nog eens proberen route99. Ik houd je op de hoogte.
Het moet inderdaad ongemerkt meegekomen zijn met een of ander programma. Ik weet dat dit gevaarlijk kan zijn en ben er altijd heel voorzichtig mee maar deze keer heb ik het niet in de gaten gehad.
 
Ik had de schuld minder bij Bing moeten leggen maar het gaat ook niet over het in Firefox aanwezige zoekvenster. Vaak had je tijdens een installatie een afvinkje weg moeten halen. Soms kan malware naar believen ook verschillende zaken toevoegen naar willekeur. Dat gebeurt bijvoorbeeld bij gebruik van key generatoren. Je moet dan maar weten dat er iets voor moet worden teruggedaan.

De link naar het programma AutoRuns is weggevallen in de tekst want ik zie dat het woord niet blauw geworden is. Hier alsnog het adres. https://docs.microsoft.com/nl-nl/sysinternals/downloads/autoruns

Je hoeft AutoRuns niet te installeren. Zelf vindt ik er altijd de bron van vreemde acties mee en de ervaring leert dat dit soort toevoegingen dan helemaal niet zo verborgen blijken te zijn. Begrippen als Search, Helper en Bar komen gewoon in de namen voor. Het is belangrijk om deze lijst van op te starten programma's te bekijken zolang je niet weet wat dit doet. Ik heb dus wel eens conversieprogramma's gehad, die maken van het ene soort video of muziek bestand een andere, en merkte dat deze altijd, soms met verschillende dingen, opstarten. Terwijl je ze niet altijd gebruikt. Dit dient meestal alleen een dergelijk doel en dat is de reden dat het gratis is. Dergelijke zaken kan je met AutoRuns vinden en, eventueel tijdelijk, stoppen door het afvinkje er achter weg te halen. Gebruik makende van de kennis die je hebt over wanneer kreeg ik dit, moet het zo lukken om de bron ervan te vinden.
 
Hier ben ik nog eens. Bing is weg ! De enige oplossing bleek inderdaad om M.F. compleet te verwijderen en dan opnieuw te installeren.
Iedereen hier bedankt voor jullie reacties en tips !
 
Fijn dat het gelukt is.

In het algemeen:
Eigenlijk moet er een sticky bovenaan de browser sectie hier staan ... (en eigenlijk veel andere secties ook..)
* begin eerst met de pc een keer helemaal uit en herstarten... doet het probleem zich dan nog voor
* deinstalleer de probleem software en zet de pc uit
* start de pc en installeer de software opnieuw....
* kijk eens op het forum van de software maker (als die er is)
* probleem nog steeds: test harde schijf en RAM geheugen (memtest 86)
* En als het nog niet opgelost is, dan is het wel handig als de TS beter in de vraag zijn/haar systeem beschrijft dan nu vaak het geval is

Tuurlijk is dit allemaal uit te breiden (temp mappen leeg maken, alle overige mappen die met het programma te maken hebben deleten) maar ihmo dekt dit al een groot deel. En een groot deel is ook voor niet ervaren mensen uit te voeren (laatste punt met begeleiding).

Het komt wellicht wat formeler over zo'n aanpak, maar uiteindelijk hebben zowel de TS als de vrijwilligers er baat bij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan