Kan mijn Laptop (ASUS) niet starten vanaf USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.964
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn laptop te starten vanaf de USB-stick

Door omstandigheden moet het OS vernieuwd worden vanaf mijn USB-stick, maar ik krijg het niet voorelkaar om in het Bootmenu te komen.

Het Laptoptype is ASUS-X402NA , de handleiding is bij de eigenaar en die is momenteel in het buitenland dus niet te bereiken.

Wie kan me hiermee helpen.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
He Hallo, Asus zelf zegt F2 in te drukken dan de aan knop te gebruiken en F2 vervolgens weer los te laten.
Ik denk dat onderin het eerste scherm komt te staan "Press Del for Setup." Dat zou je dan even moeten lezen voor de juiste toets maar wanneer de eerste methode niet naar de BIOS voert en er is geen startscherm te zien dan is er niets op tegen om afwisselend op F1, F2 en Delete te drukken.

In de BIOS is de instelling meestal "Boot from other devices."
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier

Zowel ESC als F8 willen niet werken voor deze ASUS X402N
Hij is dan ook spiksplinternieuw en er wordt tegenwoordig geen gebruikershandleiding meer bij geleverd.
Bovendien, blijkt dat de handleiding die ik wel gevonden heb op internet over een andere BIOS te beschikken.
Ik krijg nu alleen maar de SDD in het Bootmen, ondanks dat er een USB-stick in een poort zit.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Is de USB stick wel UEFI bootable?
 
Hallo Edmoor,

Slimme opmerking, maar één van m'n USB sticks zou dat zeker moeten zijn.
hoe kan ik testen of een stick wel UEFI-bootable is?
 
Een UEFI bootable device zou in ieder geval in het boot menu waar ook de SSD staat getoond moeten worden.
 
De SSD wordt getoond, maar dus niet de USB-stick
 
Dan ga ik er vanuit dat de stick niet UEFI bootable is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan