Foto's marktplaats niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
goede middag, als ik een advertentie op marktplaats aanklik komt wel de tekst maar niet meer de bijgeplaatste foto meer zichtbaar.
ik brows met firefox en windows 10.
wat zou dat kunnen zijn?
 
Heb je FF al een keer opnieuw geïnstalleerd?
Als je belangrijke zaken van FF wilt bewaren, maak eerst een backup met Mozbackup http://www.mozbackup.nl/
Dat scheelt ons veel gevraag en gezoek als hiermee het probleem wordt opgelost.
En.. heb je speciale ad blockers die mss teveel content blokken?
 
en uitgezet voor marktplaats maar zonder resultaat. soms doet een foto het wel en dan weer een andere niet.
 
Sinds wanneer heb je dit? Heb je iets zelf veranderd in de instellingen? En soms is de website van marktplaats zelf die even raar doet, dat kan natuurlijk ook.

Cookies en de buffer wissen

Soms kunnen problemen met het laden van websites worden verholpen door de cookies en de buffer te wissen.

Klik op de knop Bibliotheek 57 library icon , klik op Geschiedenis en selecteer Recente geschiedenis wissen….
Selecteer Alles in het vervolgkeuzemenu Te wissen tijdsperiode:.
Klik op het pijltje naast Details om de items die kunnen worden gewist weer te geven.
Selecteer zowel Cookies als Buffer.
Klik op Nu wissen.

of

Afbeeldingsrechten voor een bepaalde website controleren

U kunt in Firefox het laden van afbeeldingen van bepaalde websites voorkomen, zodat pagina’s sneller worden geladen. Als u problemen hebt met het bekijken van afbeeldingen voor een bepaalde website:

Klik op de website-identiteitsknop (het pictogram van de website, links van het adres ervan).
Klik op de knop Meer informatie… in het venster. Het venster Pagina-info wordt geopend.
Selecteer het paneel Toestemmingen.
Wees er zeker van dat Toestaan is geselecteerd naast Afbeeldingen laden.
Sluit het venster Pagina-info.

of

Mogelijk hebt u een van uw voorkeuren van Firefox aangepast en zorgt deze ervoor dat afbeeldingen niet verschijnen. U kunt alle voorkeuren herinitialiseren of anders het volgende proberen:

Typ about:config in de adresbalk en druk op Enter.
De about:config-waarschuwingspagina ‘Dit kan in overtreding zijn met uw garantievoorwaarden!’ kan verschijnen. Klik op Ik aanvaard het risico! om door te gaan naar de pagina about:config.
Zoek naar browser.display.use_document_colors in de lijst van voorkeuren. Deze zou standaard op true moeten zijn ingesteld.
Klik met de rechtermuisknop op de voorkeur als de waarde ervan op false is ingesteld en selecteer Herinitialiseren.
 
Laatst bewerkt:
firefox verwijderd, opnieuw geinstalleerd, edge geprobeerd maar op beide soms wel en meestal geen foto's
 
en het gedeelte onder de 2e of van femke98 ook al gedaan?
 
alles van femke gedaan behalve initialiseren want ik weet niet hoe dat moet
 
alles van femke gedaan behalve initialiseren want ik weet niet hoe dat moet

er staat toch precies hoe je dat moet doen:

Mogelijk hebt u een van uw voorkeuren van Firefox aangepast en zorgt deze ervoor dat afbeeldingen niet verschijnen. U kunt alle voorkeuren herinitialiseren of anders het volgende proberen:

Typ about:config in de adresbalk en druk op Enter.

De about:config-waarschuwingspagina ‘Dit kan in overtreding zijn met uw garantievoorwaarden!’ kan verschijnen. Klik op Ik aanvaard het risico! om door te gaan naar de pagina about:config.

Zoek naar browser.display.use_document_colors in de lijst van voorkeuren. Deze zou standaard op true moeten zijn ingesteld.
Klik met de rechtermuisknop op de voorkeur als de waarde ervan op false is ingesteld en selecteer Herinitialiseren.
 
Het zou eerder dit kunnen zijn, waarom de een het wel heeft en de ander niet is mij nog niet duidelijk:
http://allestoringen.nl/storing/marktplaats
een deel vd discussie:
frika • 12 dagen geleden
Storing bij marktplaats ? Bij mij lag het aan de browser dus geen google chrome of Edge maar ...
Download en installeer Opera. Alles werkt weer ook post.nl en ideal.Werk zelf met win 10 pro.
Het is het proberen waard.

•Antwoorden•Delen ›
Avatar
Gea54 • 12 dagen geleden
Bij het surfen binnen marktplaats, zijn er wel foto's bij het overzicht (de miniaturen), maar als ik een advertentie aanklik, dan ontbreken daar de foto's en is 'grote foto' wel aan te klikken, maar het veld blijft leeg. De foto's bij 'Overige advertenties (van de adverteerder)' onderaan de advertentie wordt daarentegen wèl weer getoond. Klik ik deze aan, dan volgt bovengenoemde klacht. Hoofdfoto en overige foto's bij een advertentie worden dus niet getoond. Het probleem doet zich overigens alleen voor bij de webversie en niet bij de app. En het vermoeden is dat het te maken heeft met Google Chrome, want binnen Internet Explorer werkt alles naar behoren.

Storing bij marktplaats?

met Opera heb iig nooit een storing ondervonden. FF gebruik ik niet en Edge amper.
 
browser.display.use_document_colors staat niet in de lijst
browser.display.use_document_fonts;1 wel maar dat zal het niet zijn
 
Laatst bewerkt:
browser.display.use_system_colors;false staat er wel. is dit soms die ik moet veranderen?
 
Laatst bewerkt:
Zet AdBlock-plus eens helemaal uit?
Als je alleen Marktplaats.nl toe zou laten, dan heb je kans dat een apart domein voor de afbeeldingen van Marktplaats nog wel geblokkeerd kan worden.

Ik zou de oorzaak niet te diep zoeken.
 
Hier heb ik altijd alle afbeeldingen van Marktplaats. Ik heb eens rechts geklikt op een foto en deze staan op een ander domein. https://i.ebayimg.com Ik vraag mij af of je daar misschien niet kan komen. Bijvoorbeeld: https://i.ebayimg.com/00/s/MjI1WDQwMA==/z/Mc0AAOSwyg5ZfJWG/$_84.JPG Probeer dat eens. Misschien komt er nu een bepaalde melding. Als het niet bij alle afbeeldingen is, klik dan zelf met rechts op een afbeelding die je niet kan zien en kies Openen in een nieuw tabblad.

Op eBay kan ik geen afbeeldingen vinden met deze adressen.

Ook ik heb Adblock Plus.

Misschien is er een certificaat nodig voor de beveiligde HTTPS omgeving. Een certificaat is ongeldig wanneer de tijd en datum van de computer niet de huidige is, het is dan zoals te zijn verlopen.

Wanneer dat niet aan de orde is dan zou het een DNS fout kunnen zijn. De DNS server vertaalt URL's naar bruikbare code voor de servers aangesloten op en de te nemen route over het Internet. Lees dit op de in de link gegeven pagina eens en stel de DNS van Google in. De provider geeft vaak DNS server adressen mee die minder goed zijn.

https://www.personalvpn.com/support/vpn-dns-guide
 
+1
Mijn idee ook.

Voor de zekerheid. Heb je de laatste versie van FF?
Kiezen internetbrowser voor Marktplaats.nl
Marktplaats.nl ondersteunt de volgende internetbrowsers voor pc en laptop:
Google Chrome
Mozilla Firefox
Safari iOS & Mac versie
Internet Explorer
We ondersteunen alleen de meest recente versie van deze internetbrowsers. Als Marktplaats.nl niet werkt zoals je gewend bent, controleer dan of je de meest recente versie van de browser hebt geïnstalleerd.
 
Als je nou i.ebayimg.com uitzondert, dan kan je gewoon prima de afbeeldingen zien.
Opsich zou Marktplaats wel werken onder wat oudere browsers, want anders zouden ze zich behoorlijk in in voeten schieten voor wat betreft mensen die niet zelf kunnen updaten. Maar het is gewoon een waarschuwing voor hun kant, en dat ze een goede werking anders niet zeker zijn. Maar geheid dat ze dit anders wel zouden fixxen voor een iets oudere browser.


Dus... zoals ik zei: i.ebayimg.com uitzonderen. En let ook op of je tijd goed staat, want dit kan uiteraard problemen geven met HTTPS-certificaten.
 
ff: ik heb de nieuwste versie
hoe zonder ik i.ebayimg.com uit?
het wordt voor mij wel erg ingewikkeld. adblock heb ik niet meer. een foto via http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/QIgAAOSwrhhaGusK/$_84.JPG werkt prima.
het advies over dns en certificaten: geen idee hoe te doen.
graag advies in jenj taal
 
Laatst bewerkt:
nog even ie geprobeerd maar daar ook geen foto's zichtbaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan