Pagina einde invoeren bestaande documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mullie2014

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2017
Berichten
3
Hoi,
Heb een 1300 recept documenten gemaakt. Wil deze graag in één document zetten...dat lukt mij wel, maar niet elk recept op één pagina...moet hier dus overal een pagina einde toevoegen. Kan het wel handmatig onder elk recept gaan zetten maar misschien is er een manier dat het automatisch kan...ik vind het niet...hopelijk heeft iemand een oplossing
 
Als je de recepten slim hebt opgemaakt, dan heb je kopstijlen gebruikt, voor in ieder geval de recepttitel. Die zou dan logischerwijze de stijl Kop1 hebben gekregen. Eén van de kenmerken van een stijl is, dat je daarin kunt opnemen dat de tekst met die stijl op een nieuwe pagina begint. Bij mij heb ik dat dus ook zo ingesteld, en elke keer als ik een tekst opmaak met Kop1 krijg ik dus automatisch een nieuwe pagina. Dat scheelt een hele hoop geklooi, want je hoeft dus nooit meer handmatig een harde pagina-einde in te voeren. Wat in mijn ogen sowieso een slechte zaak is, omdat je de tekst dan altijd moet nalopen als je iets aanpast in je document. Tekst gaat dan namelijk schuiven, en de pagina's dus ook. Door de nieuwe pagina in de stijl te zetten, heb je dus nooit meer problemen.
 
Helaas niet zo slim geweest...het was bijna altijd kopieeren en plakken en foto er bij zetten...dat betekent dan eigenlijk dat ik van de titel een Kopstijl moet gaan maken...volgens mij kan ik dan ook een inhoudsopgave maken...bedankt
 
Klopt wat je zegt; inhoudsopgaves zijn ook gebaseerd op stijlen. Dus die heb je dan ook gelijk afgetikt. Het lijkt er op alsof je toch wat handwerk moet verrichten om de stijlen op de eerste alinea's toe te passen. In dat geval is het gebruik van de sneltoets trouwens wel handig (<Ctrl>+<Alt>+<1>). Zelf bouw ik de sneltoets meestal om naar <Ctrl>+<1> voor Kop 1, <Ctrl>+<2> voor Kop 2 etc. Vind ik net wat handiger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan