Ondersteuning Windows Live Mail 2012 in Fall Creators update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aar

Inventaris
Lid geworden
3 aug 2014
Berichten
10.020
Besturingssysteem
Windows 11 en diverse Linux-soorten
Office versie
Office 365
Een klein Windows vraagje
Ik weet niet wie er nog Windows Live Mail 2012 gebruikt (ik weet het, het is oud en wordt niet meer ondersteund).
Maar werkt dat nog na de Fall Creators update van Windows?

Mijn moeder (computer-leek) gebruikt dat nog namelijk, en is zo blij met dat programma, en kan vanwege haar werk niet zonder mail. Dus werkt Windows Live Mail 2012 nog, hoewel de ondersteuning al tijden is vervallen? Ervaringen?

Zou zuur zijn als na de update dit programma niet meer werkt, en ze niet meer bij haar mail kan. Nu blijft ze de updates maar uitstellen totdat ik er binnenkort naar kom kijken, maar Microsoft heeft besloten dat je niet langer dan een maand kan blijven uitstellen, en die tijd is dus voorbij. En ik kom pas ook over twee weken die kant op.

Dus werkt WLM 2012 nog steeds na de Fall Creators update van Windows?
 
Heeft ze dus Win10? Want het staat gepost onder "Windows Live Mail (WinVista / Win7 / Win8)" (of kan het nergens anders ;) )
PS: ik lees wel over problemen met het installeren van WLM onder Win10 recentelijk.
Weet niet of een algemeen probleem is. Dat zul je moeten testen, eerst een image maken dus...
 
Outlook is de vervanger voor livemail, microsoft heeft de boel op de schop gegooid waardoor livemail niet meer compatible is en wordt idd niet meer ondersteund.

Heeft ze dus Win10? Want het staat gepost onder "Windows Live Mail (WinVista / Win7 / Win8)" (of kan het nergens anders )
Topic staat in de juiste sectie
 
Uiteraard heeft ze Windows 10, want ik heb het ook over de Fall Creators update van afgelopen herfst ;)
(waarom staan die versies hier eigenlijk in het forum)

Maar het punt is voor nu: Werkt Windows Live Mail nog na de update? Graag zoek ik naar ervaringen.
Want het is wel iemand die op 200 km hiervandaan woont, die ik niet direct zie en een leek is die alleen bestanden kan slepen, aanklikken, mails kan beheren en internetten.

Mocht de boel niet meer werken, dan zit zij 2 weken zonder mail en werk (en imagen, en testen zegt haar niks).
Neemt niet weg dat ik natuurlijk over een paar weken de mail ga migreren, maar die update wordt nu echt hard gedwongen door Microsoft. Dus zit ze nu met haar handen in het haar, of ze nu wel moet updaten of niet.

Ik ga ervan uit dat ze geen moeite heeft met een knopje upgrade en +/- 30 minuten wachten.

Dus daarom wil ik weten of de boel nog werkt na de upgrade, en e.v.t. makkelijk terug te draaien is.
 
Laatst bewerkt:
Grote kans dat het ook nog afhankelijk is van een systeem, maar dat er problemen zijn met WLM is duidelijk
https://social.technet.microsoft.co...n-windows-1064-bit?forum=win10itpronetworking

https://www.google.nl/search?q=%60windows+live+mail+"windows+10"+fall+update&client=opera&hs=RK9&source=lnt&tbs=qdr:m&sa=X&ved=0ahUKEwiyrOKzjYDYAhUoI8AKHQOZA_QQpwUIHw&biw=1280&bih=690

Je ziet in de forums toch echt dat velen een ander programma gaan zoeken.
Dus maak vooraf image via TV en als je erbent test je of WLM probleemloos werkt, NOK? Image terug zetten.

PS: als je een nieuw programma installeert zit je met iets anders... de gewenning van onervaren gebruikers ermee.

En: Niemand kan hier je 100% garantie geven dat WLM echt probleemloos zal werken straks inde Win10 na de update.
 
Over twee weken zit ik fysiek achter de pc, dus dan migreer ik alles naar Thunderbird, en update ik Windows.

Blijft verder wel schandalig dat je na een maand uitstellen echt die update door je strot gedrukt krijgt, en dat je MOET updaten.
 
Laatst bewerkt:
Yep....lang leve de vooruitgang. Wij gaan volgend jaar over met Windows 10, ik neem de corporate versie, daar zak wel een langere optie in zitten om updates tegen te houden of zelfs niet te installeren maar alleen op "afroep"
 
Als iemand nog een truukje kent om de update alsnog uit te stellen, en die simpel uit te voeren is.
Graag! :)
 
Als je het netwerk verkeer afluistert dan weet je de web locatie van hen en die blokkeer je of zet hem in de host file. Google daar eens op of iemand dat al gedaan heeft.
 
Punt is dat die update al gedownload lijkt te zijn, en Windows alleen nog de mogelijkheid geeft voor opnieuw opstarten, uitschakelen en updaten, of slaapstand.
Of de laptop gewoon dichtklappen.
 
Als je weet waar de bewuste map of het bestand staat kun je booten vanaf usb stick met Windows PE en die op een externe harde schijf zetten en die op de laptop wissen. Hoeveel tijd je dan weer wint?
 
Ik zal eens kijken of ik via TeamViewer wat kan betekenen.
 
Er is zelfs een portable versie van TV, super handig (als je hem bijv persé niet wilt installeren, of als je om wat voor reden boot van USB stick met internet).
 
Er is zelfs een portable versie van TV, super handig (als je hem bijv persé niet wilt installeren, of als je om wat voor reden boot van USB stick met internet).
I know
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan