• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als dag x is moet hij bedrag aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

weide43

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
8
Dag iedereen,

Kan iemand mij helpen, ik weet niet meer waar te zoeken.
Ik kan er ook overheen kijken.

Voorbeeld: http://prntscr.com/hlndud
Zie bijlage

Dus Als A = J dan moet C - I worden gedaan.

Er moet worden gekeken bij A welke dag correspondeert met J en die gegevens gebruiken.

Mvg
Danny

Bekijk bijlage Map1.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Prachtig screenshot op externe site.

Plaats hier, op dit excelforum, s.v.p. een excelbestand. Dan krijg je sneller een geschikte oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi. Nu nog een toelichting op je vraag s.v.p. want onderstaande is abracadabra voor mij.
Als A = J dan moet C - I worden gedaan. Er moet worden gekeken bij A welke dag correspondeert met J en die gegevens gebruiken.
Wat moet waar komen te staan en waarom? Kun je dit nog handmatig aangeven in je voorbeeld?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de toelichting. Plaatjes kun je hier ook kwijt trouwens, links naar externe sites kunnen in de loop der tijd wegvallen... En dit forum is ook bedoeld als naslagwerk.

Ik heb in bijlage je tweede suggestie gevolgd: als de dag in A6 voorkomt in kolom J dan wordt de bijbehorende waarde uit kolom I in D5 geplaatst. Hierbij ga je er dan wel van uit dat elke dag in kolom J slechts 1x voorkomt. Klopt dit?

Probleem met je eerste suggestie is dat de waarde van de herinvestering wisselt. Dat betekend dat de formule in elke rij niet gelijk is, wat doorvoeren moeilijk maakt.

Bekijk maar eens.
 

Bijlagen

  • Map1 (AC).xlsx
    132,1 KB · Weergaven: 20
Dank voor de toelichting. Plaatjes kun je hier ook kwijt trouwens, links naar externe sites kunnen in de loop der tijd wegvallen... En dit forum is ook bedoeld als naslagwerk.

Ik heb in bijlage je tweede suggestie gevolgd: als de dag in A6 voorkomt in kolom J dan wordt de bijbehorende waarde uit kolom I in D5 geplaatst. Hierbij ga je er dan wel van uit dat elke dag in kolom J slechts 1x voorkomt. Klopt dit?

Probleem met je eerste suggestie is dat de waarde van de herinvestering wisselt. Dat betekend dat de formule in elke rij niet gelijk is, wat doorvoeren moeilijk maakt.

Bekijk maar eens.

Sorry voor de image.
Maar daarom de 2 opties, wantoptie 1 leek me niet direct haalbaar. Optie 2 wel
Mat optie 2 kan ik gewoon C6-D6 dan heb ik het ook.
Bedankt ! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan