• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieren naar een andere sheet afhankelijk van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

wil79

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2016
Berichten
40
Forumleden,

Ik ben bezig met een soort van formulier op te stellen, waarachter een verzamelstaat zit (aparte sheet)
Nu wil ik graag dat er afhankelijk van de ingevoerde datum ook een aantal cellen gekopieerd wordt naar de "maand-sheet"
Op die wijze wil ik dus een totaaljaaroverzicht en een overzicht per maand kunnen genereren.

Echter ik kom er niet helemaal uit.

De totaalverzamelsheet gaat nu zoals gewenst, alleen de copy naar de maandsheet krijg ik niet voor elkaar.

Heeft iemand van jullie een idee/ingeving hoe ik dit (het liefst in vba) programeer

Zie bijgevoegde excelfile
Bekijk bijlage verzamellijst.demo.2018_test.xlsm

Alvast bedankt voor de hulp
 
Hoe de maand staat moet ingevuld moet worden is me onduidelijk, zijn A,B,C enz namen of moet onder A begeleider1 komen en onder B begelieder2
 
Hallo Jean Paul,

A,B,C etc zijn de namen van de begeleiders. Zoals je mogelijk hebt gezien heb ik de knop "kopieren naar verzamelblad" inmiddels werkend en komt er dan telkens een record bij in het totaaloverzicht. Wat ik nu eigenlijk zou willen is dat, afhankelijk van de datum van de demo, ook een record komt in het betreffende maandblad.
Dus bijv een demo gegeven op 15 januari wil ik op de januari-sheet hebben; een demo gegeven op 6 februari wil ik graag in de februari-sheet hebben enz.

Idealiter, maar hier moet ik dan nog verder naar kijken, is dat ook de begeleiders die op een bepaalde datum de demo gegeven hebben, een "markering" krijgen in hetzefde maand-sheet.

Hopelijk is het iets duidelijker, sorry voor de evt onduidelijkheid
 
Kijk eens of dit naar u verlangen is
 

Bijlagen

  • Kopie van verzamellijst.demo.2018_test.xlsm
    90,6 KB · Weergaven: 53
1. Verwijder alle samengevoegde cellen
2. gebruik een draaitabel
 
He JeanPaul,

zoals nu in de sheets staat is precies zoals ik het voor ogen had.
Maar als ik de code nu probeer uit te voeren krijg ik een Runtime Error '13': Type Mismatch

Debug struikelt over de volgende regel:
Mnr = Month(DateValue("01 " & MonthNm & " 2012")) * 1

Enig idee waar dit em in zit ?
Zelf dacht ik eerst aan de 2012, maar na verandeing in in 2017 gaf dit dezelfde fout.
Ook een aanpassing van de datum in t formulier naar januari biedt geen uitkomst = zelfde fout......



@SNB, misschien werkt een draaitabel ook, maar dat is iets waar ik nog minder ervaring mee heb dan VBA.
Kun je me vertellen hoe dit precies in zn werk gaat ??

Beiden, alvast bedankt voor jullie hulp
 
Laatst bewerkt:
in de macro staat bovenaan Dim Mnr as string verander dit eens naar Dim Mnr
Dat zou het kunnen zijn, bij mij geeft die geen error
 
Hoi Jean Paul,

Net geprobeerd, maar ook dat leidt niet tot een oplossing.
Zou het met de versie excel te maken kunnen hebben??
Ik MOET em op een Office 365 versie gebruiken, daar werkt ie niet.
k heb em ook op een Office 2010 versie geprobeerd, en daar doet ie t wel !!!

Weet jij of het daar in kan zitten en wat we dan moeten veranderen ??

Alvast bedankt voor al je hulp

Groeten

Wil
 
Kijk eens of deze werkt
 

Bijlagen

  • Kopie(Upd) van verzamellijst.demo.2018_test.xlsm
    92 KB · Weergaven: 44
He JeanPaul,

Die laatste versie doet het helemaal !!!!

Zoals je zag ben ik ook bezig met een knop om alle velden (combo- en textboxes) te "wissen"/blanco te krijgen.
Zelf dacht ik aan:
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
'deze button leegt alle bovenstaande velden in het formulier'
Dim oCtrl As Control
    For Each oCtrl In Worksheets("Formulier")
        Select Case TypeName(oCtrl)
            Case "TextBox", "ComboBox"
                oCtrl.Value = ""
            Case "OptionButton"
                oCtrl.Value = False
        End Select
    Next oCtrl
End Sub

Maar daar krijg ik de melding run time error 438: Object doesnt support this property or method

Heb jij enig idee wat ik verkeerd doe ??

Nogmaals dank
 
Zoek in je VBA handboek eerst eens het verschil tussen een userform en een werkblad.
Kopieer en plak geen VBA code; gebruik geen code die je niet begrijpt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo snb,

Jammer van je reactie. Ook ik probeer gewoon mn best te doen; en ja, mijn kennis van excel/vba is beperkt, maar dat is juist de kracht van dit forum dat er mensen (zoals JeanPaul) zijn die je dan verder helpen (ipv afkraken, zoals jij lijkt te doen).
In plaats van gewoon maar vanaf 0 een vraag te stellen en dan te verwachten dat er wel een oplossing van dit forum komt rollen, ben ik wel degelijk zelf op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing. Dat dit vervolgens niet uitpakt zoals gewenst, ligt meer aan mn beperkte kennis (btw, ik kan de code echt wel lezen) van excel/vba.
 
Als je aansporingen leest als afkraken ligt dat geheel bij jou.
 
Op deze eenvoudige manier,ook in de toekomst bestanden zonder bladbeveiliging of wel paswoord vrij geven
 

Bijlagen

  • Kopie van Kopie(Upd) van verzamellijst.demo.2018_test.xlsm
    86,6 KB · Weergaven: 47
Jean Paul, nogmaals dank, dit is precies wat ik voor ogen had.
En excuses voor het wachtwoord. Die is er in gekomen als beveiliging, maar nooit met de intentie om die hier te posten.
Mocht ik nog een andere vraag hebben aangaande dit project, mag ik die dan hier stellen, of moet ik daarvoor een nieuw item openen ?

Met groeten

Wil
 
Zoals iedereen dit topic afsluiten en een nieuw starten, en hopen dat ik het zie, ben niet iedere dag actief op het forum, maar er zitten nog excel knobbels op het forum
 
Dank Jean Paul,

Heb zojuist dit item afgesloten en een nieuwe geopend met mn nieuwe vraag.

Dank voor je hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan