2 laptops met problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis123456789

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2017
Berichten
2
Gezocht iemand die kan helpen met het oplossen van de problemen met de laptops.
Het zijn beiden Dell latitudes E6420. De ene laptop werkt het scherm niet en de andere valt uit tijdens het opstarten. Ik hoop dat er iemand is die mij om helpen.
 
Welkom op het Helpmij.nl forum,
Uit nieuwsgierigheid keek ik op YouTube en daar worden deze laptops open gemaakt in verschillende video's. In deze video wordt een stekker opnieuw vast gemaakt en dat heeft al veel mensen geholpen, blijkens commentaren op de video.

https://www.youtube.com/watch?v=chOE5dE3NA0

Jammer dat je niet schrijft wanneer de andere laptop uitvalt. Komt het nog in de BIOS en hoor je een piep als het geheugen snel wordt getest? Doe er dan eens een opstartbare schijf in en boot vanaf daar als de bootvolgorde hiervoor juist is. Als dat de Windows installatieschijf is, dan kan deze automatisch de aanwezige Windows installaties detecteren en het opstarten ervan repareren. Geef anders de opdracht sfc /scannow in de reparatie console die komt vlak voordat de installatieopties moeten worden opgegeven. Je kan de harde schijf moeten controleren met scandisk, kies niet voor automatisch repareren want dat kan een gecrashte schijf onleesbaar maken maar je kan wel kiezen voor het bestandssysteem repareren.
 
Ik kan op YouTube een korte video uploaden waarop je kan zien wanneer de laptop uitvalt, hij geeft zelfs het dell logo niet in beeld, bedankt voor de reactie
 
Dan komt die niet in de BIOS met de Setup toets in te drukken en wil die helemaal niet opstarten. Dat is wat anders. Een reden kan zijn dat het BIOS batterijtje leeg is. Bij Action een kaart van 8 knoopcellen 1 euro. Ze zijn 3 Volt maar ik zou het sowieso vervangen als het al langer dan een jaar niet werd gedaan. Misschien zit dat onder het luikje waar het geheugen ook is. Laat het niet wegspringen als je het klemmetje naar buiten beweegt en stel de BIOS daarna eerst in op Standaard Waarden, om fouten te voorkomen.
 
Hallo

Geen flauw idee hoe oud deze laptop's zijn ... en indien gedateerd , hoe frequent deze zuiver/stofvrij werden gemaakt ...

Reden dat ik dit vermeld is ... omdat dit ook de symptomen zijn van een (door langdurige oververhitting) van het motherboard losgekomen chipset.

Uiteraard gebeurt dit niet van vandaag op morgen ... , en gebeurt dit uiteindelijk na de nodige door iedereen gekende oververhittings symptomen .

Peter
 
Een laptop of andere computer start niet op wanneer benodigde hardware ontbreekt. Vaak is er dan een lange pieptoon. Controleer of harde schijf en geheugens vast zitten en plug er een extern toetsenbord in wanneer de laptop een ronde paarse PS2 stekker heeft.

Zoek met Google naar dit model en "resetten." Een laptop wil wel eens in de war zijn over of de batterij leeg is en zoiets dergelijks. Vaak is er een toets samen met de aan knop speciaal om dat geheugen leeg te maken. Het kan ook zijn dat de batterij er daarvoor even uit moet en de aan knop ingedrukt gehouden moet worden zodat er even geen spanning meer is.

Volgende stap is inderdaad het open maken en kijken of alles goed zit. Hiervoor is er veel op YouTube te zien. Een fout kan zijn dat de ventilator niet wil draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan