• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopteksten Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

DakotaM

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2017
Berichten
11
Hallo allemaal,

Het hele internet al afgezocht maar geen duidelijke oplossing kunnen vinden, hoop dat hier iemand mij kan helpen.

In het kop- en voettekst drop-down menu van Excel staan een hele berg opties aan kopteksten waar ik uit zou kunnen kiezen, maar ik krijg het op geen enkele mogelijkheid voor elkaar om verschillende kopteksten op te slaan daar. In word kan je gewoon mega simpel verschillende kopteksten opslaan in 'Galerie kopteksten' en deze de volgende keer weer gebruiken. Waar is in hemelsnaam deze functie in Excel of hoe krijg ik dit toch voor elkaar?

Alvast bedankt!
 
Bedankt voor je reactie Gijsbert,

De grootste reden dat ik dit zo wil is zodat als ik iets aan moet passen ik de helft minder bestanden aan hoef te passen. Ik zie dus het verschil met templates gebruiken niet echt?

Behoorlijk frustrerend dat ik nu allemaal rare sprongen moet gaan maken voor een functie die wel standaard in Word zit..

Maar een macro is dus de enige oplossing? Kan ik daarmee ook echt bereiken wat ik wil, 2 kopteksten in 1 bestand? Ik heb namelijk totaal geen verstand van Macro's in VBA dus zou prettig zijn als ik met 100% zekerheid weet dat ik straks mijn tijd niet aan het verdoen ben met het leren van VBA, zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als iemand hier een macro heeft en wat uitleg kan geven hoe ik dat toepas.
 
Het is helemaal afhankelijk wat je in de kop- en voettekst wilt hebben!
een voorbeeld is:
Code:
ActiveSheet.PageSetup.CenterFooter = "Printed by " & Environ("username") & " on &D at &T"
Het resultaat is dan bijvoorbeeld : Printed by DakotaM on 12-12-2017 at 10:21
en dit wordt in het midden geplaatst van de voettekst.
 
Bedankt voor de informatie Gijsbert, ik ga mij er eens in verdiepen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan