• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen hoevaak combinaties voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iAmRenzo

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Berichten
37
Ik heb een eenvoudige sheet toegevoegd.

Er is een tabel met mensen en bepaalde variabelen die wel of niet zijn ingevuld. Deze lijst is feitelijk oneindig waarbij elke variabele zo'n 10-15 waarden hebben.
Rechts is een (vereenvoudigde) selectie gemaakt. Ik wil graag weten hoeveel personen voldoen aan de gekozen criteria.

Dus bijvoorbeeld, hoeveel mensen zijn er met de combinatie Appel, Geschild en Lekker. Of hoeveel mensen zijn er met Geschild en Niet Lekker. Waarbij de lege variabelen niet meegenomen moeten worden (slechts enkel, die zijn ingevuld).

Ik krijg 't niet voor elkaar. Wellicht is dit ook niet de beste manier. Maar ik dacht: de te gebruiken lijst kan elke keer anders zijn, zowel in gegevens als lengte.
 

Bijlagen

  • Tellen van combinaties.xlsx
    15,7 KB · Weergaven: 30
Als er al een tabel is dan kun je er dus ook een filter op zetten.
Als je dan de filter instelt met de gewenste combinatie ben je er toch?
 
Dat is immers waar ook. Enige nadeel is dat cellen tellen op basis van aantalarg dan niet werkt, die telt door filters heen.
 
Daar hebben ze de subtotal en aggregate funkties voor bedacht ;)
 
Als je de filters ingesteld hebt met de gewenste combinatie dan staat er linksonderin de statusbar hoeveel records er gevonden zijn.
Je hebt dus helemaal geen formule nodig om dit te weten.
 
@EvR: dank je.
@Gijsbert1: ik niet, maar mijn collega's wel. Plus, er moet nog eentje af (de titel).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan