nieuwe software plaatsen waarvan je niet zeker bent dat deze goed gaat werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stan.jespers

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
82
Bied patitionering een oplossing bij het verwijderen van software waarvan je niet zeker bent dat deze zal voldoen aan je eisen.
Zodat je bij verwijderen geen registerdata of andere nalaat te verwijderen die nadien voor problemen kunnen zorgen.
Of bestaan er programma's die sofware op een efficiënte manier verwijderen?
 
Nee. Partitionering is wat anders en eigenlijk alleen het aantal schijfletters op een harde schijf.

Er is backup software dat alleen een image bestand maakt van constant alle veranderingen die u aanbrengt na het herstelpunt te hebben bepaald.

Dit wordt gebruikt in Internet cafe's, scholen en bibliotheken. Je kan er dan constant van verzekerd zijn dat de gegevens op de harde schijf de zelfde blijven en er geen programma's worden toegevoegd. De bekendste ervan zijn Rollback Rx Pro
en SKANIX ILLUSION.

Het advies van een uninstaller te gebruiken is een heel goede maar ik heb nog een advies om ongewenst toegevoegde software te vinden. Stel een lijst op van programnma's die opgestart worden met AutoRuns en vergelijk deze lijst met een later gemaakte om te zien of er iets werd toegevoegd.

Een systeemherstelpunt van Windows zet het register en overige instellingen ook terug naar hoe het voorheen was. Controleer daarom of systeemherstel deze herstelpunten bewaart. Ze worden periodiek gemaakt en voor bepaalde installatie procedures en updates.
 
Je kunt hier bijv. sandboxie voor gebruiken. Dit isoleert de applicatie en alle instellingen en is dus weer met 1 druk op de knop te verwijderen.

Daarnaast kun je bijv. Virtualbox gebruiken om een aparte Windows/Linux/MAC omgeving te draaien en daarin de software te testen.
 
Gebruik altijd Revo Uninstaller gemiddeld, kan ook nog dieper scannen. Werkt goed. Zoals Alfred schrijft maak herstelpunten en zorg voor systeemback-ups. Hoef je niet uren te zoeken en te repareren. Herstellen en alles is weer het oude. Overigens verwijdert CCleaner ook registersleutels e.d. van verwijderde software (Register > Scannen op fouten).
 
Al bedankt voor de voorstellen.
Als ik voor het installeren van een programma een herstelpunt aanmaak is dat efficiënt en afdoende?
Heb ik dan wat zekerheid dat na systeemherstel alles terug is zoals het oorspronkelijk was?
Vriendelijke groeten
Stan Jespers
 
Ja, daar is het voor gemaakt. Het kan verschillende systeembestanden terugzetten, waaronder het register, en drivers en instellingen en het maakt de installatie van veel intussen geïnstalleerde software en updates ongedaan.

Bij Windows 10 moet het na installatie worden ingeschakeld.

Veel malware en virussen schakelen systeemherstel trouwens uit, ik kan niet voor iedere Windows versie spreken. Controleer af en toe of ze nog worden aangemaakt en vergroot eventueel naar behoefte de gereserveerde ruimte hiervoor.

Meer is hier te lezen: https://www.windows-helpdesk.nl/systeemherstel-windows-10

En hier: https://www.windows-helpdesk.nl/systeemherstel
 
Bedankt voor al de reacties:thumb:
Ik ga voor de oplossing met een image.
Nog veel leuke momenten!
Grtjes Stan Jespers
 
Je krijgt inderdaad meer invloed met een image te hebben gemaakt.

Bedankt en prettige feestdagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan