• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox formulier niet werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

mars210789

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
20
Hallo,

Ik heb dit formulier met deze combobox (tagnummer) waarin je uit een tabel iets kan selecteren.
Nou is het zo dat niet altijd alles in de tabel staat, dus je moet hem dan zelf typen.
En dat zelf typen gaat helaas niet, dan krijg je een foutmelding.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Het moet wel zo blijven dat als je een tag nummer selecteert dat die automatisch bij omschrijving ook de omschrijving al invult.

Wie kan me helpen ?

Naamloos.jpg

Naamloos.jpg
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsm
    61,8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
je zou even een voorbeeldbestandje kunnen plaatsen, dat heb je volgens mij wel eens eerder gehoord hier.
 
Doe maar even een voorbeeldbestand die de kern van de vraag aangeeft.
 
Als je het bestand opent en klikt op bijvoorbeeld formulier geel bestand, dan krijg je het formulier wat ik bedoel.
In dat formulier moet het ook mogelijk zijn dat je zelf zou kunnen typen en niet alleen maar zou kunnen selecteren wat nu dus gebeurt. Type jezelf wat dan krijg je een fout melding en sluit het formulier zich.

Het gedeelte dat als je wat selecteert dat die dan ook automatisch de omschrijving invult moet blijven bestaan.
 
Om het simpel te houden (ga naar bed).
Code:
Private Sub ComboBox2_Change()
With Sheets("info")
Set zoek = .ListObjects("lijsttagnummers").Range.Find(ComboBox2, , , xlWhole)
If Not zoek Is Nothing Then
   TextBox1 = zoek.Offset(, 1)
 Else
   TextBox1 = "niet aanwezig"
 End If
End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan