• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cel: blanco tonen, niet in grafiek, maar in rij/kolom toch waarde kunnen bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vrighty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
3
Hallo,

Dit forum heeft mij vaak uit te brand geholpen met mijn uitdagingen. Nu zit ik met een leuke combo waarvan ik geen topic heb kunnen vinden.
Het is mogelijk om een lege cel als blanco te tonen en niet terug te laten komen in een grafiek. (gebruik van =NB() en met een voorwaardelijke opmaak =ISNB(cel) = witte tekst)

Helaas verwerk ik de volledige kolom ook nog met een =min(); =max(); =gem(); =stdev() en =aantal()

De cellen met de uitkomt geven nu ook #N/B en niet bijvoorbeeld de gemiddelde waarden.
Ik heb een tip gelezen over het werken met 2 kolommen, 1 om de waarden mee te verwerken en 1 voor de grafieken. Helaas werk ik nu al in kolom DL, dus even alle kolommen verdubbelen gaat niet prettig werken ^^

In het kort: Is het mogelijk om:
1. cellen zonder waarde blanco te tonen
2. lege cellen niet in een grafiek terug te laten komen
3. toch dezelfde kolom/rij te analyseren met bv =min()

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Vrighty
 
Vrighty,

welkom op Helpmij.nl!

Als je al vaker hier geholpen bent, zou je kunnen weten dat het helpt om een vraag te illustreren aan de hand van een (voorbeeld) excelbestand.
 
Mijn excel sheet

Bekijk bijlage Voorbeeld Excel lege cellen vs grafieken vs analyse.xlsx

Ik heb de sheet wat uitgekleed.
In regel 28 t/m 34 heb ik analyses gemaakt van de kolommen.
In de regels zelf heb ik de analyse gemaakt van de data in de kolommen B t/m I. De uitkomsten hiervan staan in kolommen Kt/mR

In het 2e tabblad staan de grafieken.

Je kan zien dan in de cellen O28 t/m R32 #N/B staat. Dit wil ik niet. De grafieken gaan nu wel goed, waar geen waarde staat kom niks terug in de grafiek. Dit wil ik wel.

Hopelijk maakt dit het nog meer duidelijk.
 
Probeer het eens met deze matrixformule
Code:
=MIN(ALS(ISGETAL(O7:O17);O7:O17))
Afsluiten met <Ctrl> + <Shift> + <Enter>
 
of kijk eens naar de aggregate funktie:

in O28:
Code:
=AGGREGATE(5;6;O7:O17)
 
Tof zeg, Aggregaat functie doet precies wat ik wil. Dankjewel!!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan