• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Countif automatiseren bij nieuwe regel in Google Spreadsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Berichten
124
Beste Lezer,

Wij maken gebruik van de formule countif in Google Spreadsheet om te zien hoeveel JA er in de kolom staan. Nu komen er regelmatig nieuwe regels bij, waarbij ik steeds handmatig de formule (bijv. =COUNTIF(I3:I27;"JA")) aanpas naar bijv. I28. Bij weer een nieuwe regel, naar I29 etc.
Is dit te automatiseren, zodra er een regel bijkomt, dat de regel waar de formule instaat, automatisch een regel erbij neemt?

Ik werk met Safari in Google Spreadsheet.

Hartelijke groet,
Denise
 
Werk niet met Google spreadsheet, maar als je nu eens het bereik van de formule alvast wat groter zet?
Code:
=COUNTIF(I3:I[COLOR="#FF0000"]2000[/COLOR];"JA")
In "normaal" excel kun je een benoemde tabel invoegen, dan kloppen verwijzingen altijd.
 
Laatst bewerkt:
Of zo:
Code:
=AANTAL.ALS(INDIRECT("I3:I"&AANTALARG(I:I)+3);"JA")

maar dan in het mr.Beans!
 
Hoi AlexCel, dank voor je antwoord, maar dat zal helaas niet gaan omdat er verschillende blokken onder elkaar op de pagina staan. Ik krijg de foutmelding: Circulaire afhankelijkheid gedetecteerd.
Hoi Cobbe, ik heb op zijn mr. Beans je regel gekopieerd, maar krijg ook de melding: Circulaire afhankelijkheid gedetecteerd.
 
Dan komen we weer op de reeds vele malen gedane opmerking: plaats s.v.p. een (excel) voorbeeldbestand.

Ik vermoed dat je COUNTIF in dezelfde kolom staat als de "JA"-tjes.... misschien zelfs wel onder de tabel. Klopt dit? In dat geval een variant van de formule van Cobbe:
Code:
[NL] =AANTAL.ALS(INDIRECT("I3:I"&RIJ()-1);"JA")
[EN] =COUNTIF(INDIRECT("I3:I"&ROW()-1),"JA")
 
Laatst bewerkt:
Bestand is niet beschikbaar zonder toestemming.

Maar werkt de formule in #5 niet?
 
Hallo AlexCel,
Helaas werkt die formule niet of ik doe het fout. Hoe kan ik het voorbeeldbestand met je delen?
 
Die formule van Alex werkt wel natuurlijk,
je moet deze formule zetten in de laatste cel van het blok waarvan je de aantallen wil berekenen.
Als je de ja uit het bereik A3:A40 wil weten zet je deze formule in A41 ongeacht hoeveel cellen gegevens bevatten tussen A3 en A40
 
Misschien helpt een voorbeeldje.
 

Bijlagen

  • Ja (AC).xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 25
Dank je wel AlexCel en Cobbe. De formule voor in Google Spreadsheets heb ik een klein beetje aan moeten passen, want het werkt écht niet:
=COUNTIF(INDIRECT("K35:K"&ROW()-1);"JA"). Ik heb de komma veranderd in in een ; en dan werkt het wel.
Hartelijk dank voor al het meedenken. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan