• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule binnen voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramsje

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Berichten
70
Beste,

Ik ben hard aan het stoeien geweest met een formule.
Nu ik deze formule werkend heb, wil ik hier een voorwaardelijke opmaak aan koppelen.
Echter lukt me dit niet, wat waarschijnlijk te maken heeft dat een ALS formule niet werkt bij voorwaardelijke opmaak.

Het gaat om de volgende formule:
Code:
=ALS(EQ12>=ALS($A$12=3;$ET$27;(ALS($A$12=13;$EU$27;$EV$27))))
Hij moet dan groen kleuren.

en code:
Code:
=ALS(EQ12<ALS($A$12=3;$ET$27;(ALS($A$12=13;$EU$27;$EV$27))))
Bij deze moet hij rood kleuren.

Zou iemand hierbij kunnen helpen?

EQ12 heeft waarde een percentage wat totaal behaald is
A12 heeft waarde: 3,13 of 38 (Uren)
ET27,EU27,EV27 heeft als waarde een percentage wat minimaal behaald moet worden

Bijgevoegd een voorbeeld document.
Bekijk bijlage Helpmij bord.xlsx


Ramsje
 
Laatst bewerkt:
En die formules werken echt in uw bestand?
 
En die formules werken echt in uw bestand?

Ja de formule werkt.
In de formule op het bestand zit nog een waarde achter als het true of false is.
Code:
=ALS(EQ12>=ALS($A12=3;Sjabloon!$ET$27;(ALS($A12=13;Sjabloon!$EU$27;Sjabloon!$EV$27)));EN12+20;EN12)

Deze code heeft alleen geen invloed op de voorwaardelijke opmaak.

Groetjes,

Ramsje
 
Mij lijkt deze logischer:
Code:
=ALS(EN($EQ12>=$A12;$A12=3);Sjabloon!$ET$27;ALS($A12=13;Sjabloon!$EU$27;ALS($A12<>Sjabloon!$EV$27;$EN12+20;$EN12)))

Maar nu weet ik nog niet welke cellen wanneer en hoe moeten kleuren.
 
Zie bijlage, volgens mij zoek je dit qua VO.

Ik heb ook een nieuw voorstel voor opzoeken van waardes.
Code:
=ALS(EQ12>=KIEZEN(VERGELIJKEN(A12;{3;13;38};0);$ET$27;$EU$27;$EV$27);EN12+20;EN12)
P.S. De tabel in je voorbeeld vind ik behoorlijk complex en niet gebruiksvriendelijk opgezet met die samengestelde cellen en beperkte opzoekfunctionaliteit. Zou ik beetje anders gaan doen.
 

Bijlagen

  • Helpmij bord (AC).xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 174
Laatst bewerkt:
Zie bijlage, volgens mij zoek je dit qua VO.

Ik heb ook een nieuw voorstel voor opzoeken van waardes.
Code:
=ALS(EQ12>=KIEZEN(VERGELIJKEN(A12;{3;13;38};0);$ET$27;$EU$27;$EV$27);EN12+20;EN12)
P.S. De tabel in je voorbeeld vind ik behoorlijk complex en niet gebruiksvriendelijk opgezet met die samengestelde cellen en beperkte opzoekfunctionaliteit. Zou ik beetje anders gaan doen.

Dit is precies wat ik zocht.

Ik wist niet dat het ook op die manier kan, als de code wat je aangeeft. Bedankt voor verbetering en ga dit ook aanpassen.

De reden van samengevoegde cellen, heeft te maken dat het op een groot scherm wordt getoond en het anders te klein is eigenlijk. Maar ik snap wel wat je bedoeld.

Nogmaals, heel erg bedankt!

Ramsje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan