• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule automatisch doorvoeren naar cel B86345

Status
Niet open voor verdere reacties.

ducmaniac

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
3
Goedemiddag,

wellicht een simpele vraag voor de expert, maar ik zit er helaas mee in mijn maag :-(

ik heb in blad 2 een heleboel data, in blad 1 wil ik een selectie van de voor mij belangrijke cellen. Elke maand vervang ik de data in blad 2 en gebruik de gefilterde data in blad 1. Vandaar dat ik niet wil knippen/plakken etc.

Ik ben op zoek naar een formule waarin ik automatisch een formule kan zetten die zichzelf kopieeerd naar een bepaalde rij.

slepen is geen optie ivm het aantal rijen. In het hoekje dubbel klikken ook niet omdat er lege cellen tussen zitten en/of geen referentie kolom naast de andere kolom. Ik heb dus echt een formule nodig. Het einde (86345) varieert ook elke maand. Maar dat telt excel zelf.

iets in de geest van =als(C1<86345;=dan(2017;LeerlingV01!D4)) en dat hij dit dan automatisch doet voor cel c3 c4 etc tot en met cel c86345.

gewoon een voorbeeldje om het te visualiseren.

Ik kan geen voorbeeld uploaden ivm met privacy gevoelige data.

Bedankt Ramone
 
Laatst bewerkt:
Upload graag een voorbeeldbestand zonder privacygevoelige data.
Gewoon een voorbeeldje om het te visualiseren.
 
Natuurlijk kan je wel een voorbeeld plaatsen. Het is een kleine moeite om dat document te kopiëren en de gevoelige info te verwijderen.
 
Studeer eens op 'intelligente tabellen' in Excel (=Listobject).
 
Bij deze een uitgekleed voorbeeld.

Alvast bedankt voor de moeite!!
 

Bijlagen

  • ramone voorbeeld.xls
    26,5 KB · Weergaven: 50
Misschien zoals in bijlage?
 

Bijlagen

  • ramone voorbeeld.xls
    38 KB · Weergaven: 77
Komt heel dicht in de buurt. Het scheelt al 6 kolommen formules doorvoeren tot oneindig.

mooier zou het nog zijn als ik ook niet in 1 kolom de formule tot 100.000 hoef door te voeren maar dat er een formule is die dit automatisch tot de laatste gevulde cel doet.

Maar muchos gracias!
 
Zie antwoord van SNB #4. Maak er een tabel van, dan worden je formules volautomatisch doorgevoerd.

Greetz/Excelbat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan