• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PandaHans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
3
Hallo allemaal,

Graag ontvang ik jullie hulp. Ik zoek een manier om met Excel dubbele waarden samen te voegen. Het liefst zie ik dat op onderstaande manier:

Mijn DATA:
A 1
A 2
A 3
A 4
B 5
B 6
C 7

Gewenste uitkomst:

A 1,2,3,4
B 5,6
C 7

De uitkomst mag in aparte kolommen of komma gescheiden in één kolom worden weergegeven. Excel mag de getallen niet als 'getallen' zien, maar als tekst. Met een draaitabel of iets dergelijks kom ik daarom niet weg!

Ik zie jullie oplossingen met veel nieuwsgierigheid tegemoet!
 
Plaats een voorbeeld bestandje want zo is het niet duidelijk wat nu precies waar staat en waar je welk resultaat wilt zien.
 
Met een macrotje. Mogelijk moet je het even aanpassen naar alles wat je niet benoemd hebt.
Code:
Sub VenA()
ar = Sheets("Mijn DATA").Cells(1).CurrentRegion
  With CreateObject("scripting.Dictionary")
    For j = 1 To UBound(ar)
     If .Item(ar(j, 1)) = "" Then .Item(ar(j, 1)) = "'" & ar(j, 2) Else .Item(ar(j, 1)) = .Item(ar(j, 1)) & "," & ar(j, 2)
    Next j
    Sheets("Gewenste uitkomst").Cells(1).Resize(.Count, 2) = Application.Transpose(Array(.keys, .items))
  End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ik had al een soortgelijke vraag en oplossing.
Het zijn matrix-formules in een Table.
Zal traag worden bij zeer grote lijsten.
Met een macro (VBA) zal het efficiënter zijn.
 

Bijlagen

  • Lijst_naar_Matrix(pcb).xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 121
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan