• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur voorwaardelijke opmaak in planning.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike2017

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2017
Berichten
5
Hallo mensen,

Ik zit met een vraagstuk waar ik zelf niet helemaal uitkom. heb via Google een balken planning gevonden die voor mij redelijk goed werkt. bij in voeren van een start datum en eind datum verschijnt er een gekleurde balk. Werkt voor mij op zich goed. Echter werkt deze met 1 kleur. in voorwaardelijke opmaak kan ik dit zelf handmatig aanpassen, dat is geen probleem maar wel heel veel werk. Ik merk dat simpel kopiëren in voorwaardelijke opmaak niet wer

Eigenlijk zou ik willen dat de kleur veranderd op wat in een bepaalde cel als waarde staat. In het voorbeeld wordt Truck 1 gepland, dan zou ik de kleur graag in groen zien. en zo voort. is er een slimme manier om dit te doen?
En is er een mogelijkheid om de opmaak voor het gehele werkblad te laten gelden, nu moet ik handmatig het bereik van de formule steeds aanpassen.

Groet Mike.
 

Bijlagen

  • Jaarplanning 2017 v1.xlsx
    42,3 KB · Weergaven: 96
is er een mogelijkheid om de opmaak voor het gehele werkblad te laten gelden
Ja die is er, je kunt VO instellen voor een bereik i.p.v. een hele cel.

... wordt Truck 1 gepland, dan zou ik de kleur graag in groen zien. en zo voort. is
Dat enzovoort is voor mij nog niet zo vanzelfsprekend. Hoeveel trucks gaat het om? Moet elke een andere kleur krijgen?
 
Goedemorgen AlexCEL,

Het zou gaan om maximaal 5 trucks. En het bereik aanpassen heb ik gezien hoe dat werkt inderdaad.

Heb je een suggestie voor het truck verhaal? Heb beetje op Google gekeken en zie wat voorbeelden, echter weet ik niet goed hoe om te gaan met de balkenplanning.
Heb in VO wel al een extra regel geprobeerd, echter werkt deze dan maar voor 1 cel en niet voor een hele rij.

Groet Mike.
 
Is het niet simpeler om per truck een planning te maken? I.p.v. alles door elkaar? Dan hoef je ook niet met verschillende kleuren te werken. Het kan wel, maar dat betekend dat je per truck VO moet instellen. De regels nemen dus een factor 5 toe.
 
Ja simpeler zou dat wel zijn inderdaad. echter wil ik graag overzicht hebben welke waar ingezet wordt. een totaal planning maakt het dan makkelijker. Voor jouw beeldvorming, een truck bestaat uit een ploegje mensen met materieel. we hebben vijf van dit soort ploegjes, het materieel wordt met een truck aangevoerd.

Groet Mike.
 
Nou ok. In bijlage een opzetje voor 5 trucks (wordt wel mooi kleurige planning... ;)) Kun je zelf even mee verder experimenteren.
 

Bijlagen

  • Jaarplanning 2017 v1 (AC).xlsx
    38,5 KB · Weergaven: 149
HaHa, nou ja het is bijna kerst....

Bedankt AlexCEL, ga er even mee stoeien.

Groet Mike.
 
Beste AlexCEL,

Dit is precies wat ik bedoelde, Top!

Nogmaals dank voor je hulp en snelle reactie.

Groet Mike.

Fijne kleurige kerstdagen gewenst.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan